Érezhetően nőtt az amerikaiak elégedettsége autóikat, és a gyártó által nyújtott szolgáltatásokat illetően, legalábbis a J.D. Power felmérése alapján. Az elemzők szerint ennek hátterében a normalizálódó árak és a jobb elérhetőség áll.
A pandémia következményei miatt az elmúlt években a világ autógyártói nem tudtak elegendő autót gyártani, mely az árak drasztikus emelkedéséhez és hosszú várólistákhoz vezetett. Most viszont fokozatosan kezd visszaállni minden a normál kerékvágásba, így a vásárlók is egyre elégedettebbek: míg tavaly a maximális 1000 pontból 786 volt a mért átlagos elégedettségi mutató, idén ez a szám 793-ig kúszott fel. Nem nagy különbség, de egyértelmű.
A felmérésből az is kiderült, hogy a belső égésű motoros autók vásárlói elégedettebbek, mint a villanyautós közösség. Ennek hátterében az elemzők szerint az áll, hogy egy belső égésű motoros autó működtetését, karbantartását már senkinek nem kell elmagyarázni, míg az elektromos autóknál erre egyértelmű igény mutatkozik. Eközben a technológia újdonsága miatt a kereskedések dolgozói sincsenek teljesen tisztában a villanyautók titkaival.
A vásárlók elégedettségét több kategóriában, márkánként is mérték. A tömegautók között a Buick végzett az élen, míg a Toyota és a koreaiak gyenge szereplése mindenképpen meglepő.
A prémium kategóriában a Porsche vitte a prímet, míg a Genesis messze lemaradva kullog a mezőny mögött.