Ezért áll dugóban napok óta fél Budapest
Napok óta a szokásosnál is nagyobb dugó keseríti meg a fővárosi közlekedők életét. A forgalmasabb órákban a Hungária körúton olyan mértékeket ölt a torlódás, hogy a Szentendrei út - Kacsóh Pongrác úti felüljáró közötti 4,5 kilométeres távot akár másfél órába is telhet megtenni.
Mivel a körutak az egész budapesti közlekedésben meghatározó szerepet töltenek be, az itt kialakult dugók a város más részeire is kihatással vannak. Azoknak is kijut hát az álldogálásból, akik alapvetően nem a Hungária körútra, csupán annak közelébe igyekeznek.
A kialakult helyzet oka valószínűleg az, hogy több kulcsfontosságú útszakaszon egyszerre folynak felújítások, melyek együttes erővel bénítják meg a közlekedést. Az M0-s körgyűrű M3-as autópálya és Megyeri híd közötti szakaszán teljes sávlezárással járó munkálatok folynak, miközben a Kacshó Pongrác úti felüljárón is felújítják az utakat.
Az utak karbantartása persze fontos feladat, ám a két említett útszakaszon egyszerre munkába fogni autós szempontból egészen biztosan rossz döntésnek bizonyult.
A budapesti közlekedés helyzetével mi is többször foglalkoztunk már. A fővárosban minden eddiginél több az autó, miközben az utak mérete értelemszerűen nem növekedett. Ennek oka legalább részben az, hogy egyre több budapesti költözik ki a város peremére, hogy aztán onnan autóval járjon dolgozni a központi kerületek valamelyikébe.
Mivel több autó lassan fizikailag sem fér el a városban, Karácsony Gergely főpolgármester inkább a tömegközlekedés, kerékpározás és rollerezés irányába igyekszik terelni az embereket. Az ügy érdekében számos forgalmas belvárosi kerület közlekedését átvariálták, P+R parkolókat alakítottak ki, a kerékpársávok száma pedig folyamatosan növekszik.
Bár mindez általános nemtetszést váltott ki az autós közösségből, nem látszik más út a probléma kezelésére. Mióta a főváros ellenzéki kézre került, a kormány elzárta a pénzcsapokat, Lázár János építési és közlekedési miniszter pedig az összes Budapest közlekedését fejlesztő beruházást leállította.
Mindemellett Lázár minisztériuma az M0-s körgyűrűt is fizetőssé tenné, mely a BKK elemzése szerint még az eddigieknél is több autót terelne a Fővárosba.