Különleges Audi TT-t faragnak egy első szériás Roadsterből
Az Audi TT Roadster 1999-ben jött ki, egy évvel a Coupé után. A gyors piaci sikert követő második évben vissza is hívták, hogy megkapja a hátsó szárnyat, ami a futóműhangolás módosításaival együtt már garantálta a kellő stabilitást a végsebesség közelében.
Az egyedi, vagy éppen nagyon limitált szériás autóiról híres Niels van Roij Design viszont most kicsit jobban belenyúl a receptbe, és azt ígéri, az eredeti koncepcióautóhoz méltó utódot alkotnak új elemekkel tarkítva, szigorúan egy példányban.
Az Audi TT nem csupán huszonöt éves a gyártás kezdetétől számítva, hanem immár halott is, hiszen az Audi Hungaria legyártotta az utolsó példányt. A kabrió ugyanúgy Freeman Thomas ötlete volt, a TTS Roadster koncepciója pedig 1995-ben mutatkozott be a Tokiói Autószalonon. Sokat foglalkoztunk a TT eredetével és jövőjével is, így ha még nem olvastad, hogy került Ferdinand Piëch négykarikás sportautójának gyártása Magyarországra csupán öt évvel a győri gyár megalapítása után, most itt a remek alkalom:
Ami pedig a Roadster formáját illeti, az 1995-ös tervezési szakaszban valahogy így nézett ki a vázlat, mely alapján elkészülhetett a TT nyitott verziója is, első körben TTS márkajelzéssel:
A brit-holland Niels van Roij Design épített már Tesla Model S sportkombit, Ferrari Breadvan shooting brake evolúciót 550 Maranello alapokra, ugyanígy Rolls-Royce Wraith különkiadást, valamint nagyobb volumentben kétajtós Range Rovereket is, Adventum Coupé néven.
Legújabb különlegessége a Ferrari 599-es hajtásráncra épülő Daytona Shooting Brake, ám míg az egyik sarokban azon dolgozik a csapat, a másikban szétkapták és beszkennelték a híres szemüvegtervező, Jos Baijens első-generációs TT kabrióját. Megkímélt példánynak tűnik, talán azért, mert az eredeti TT-t egészen 2006-ig gyártották.
Többet igazából nem árultak el az alkotók az elképzeléseikről, az viszont biztos, hogy 1995-ben a TTS Roadster koncepció egyik nagy dobása a baseball kesztyűkre hajazó beltéri bőrözés volt. A barna ülések, a váltószoknya és a kormány a vastag öltésekkel, a szálcsiszolt alumínium felületekkel kontrasztban.
Az időzítés tökéletes, az első generációs TT pedig ezzel hivatalosan is belép azon modellek táborába, melyekre érdemes lehet rákölteni egy akkora összeget, amekkoráért a Niels van Roij Design helyet szorít a naptárában.
Kíváncsi vagyok, hogy az eredeti tervezőt, Freeman Thomast vajon felhívják-e egy jó konzultáció erejéig. Biztos érdekelné a munka, hiszen egész karrierjét nézve máig a TT
-re a legbüszkébb, az első-generációs, szintén ikonikus Chrysler 300C mellett.