Az alapesetben normális autók homologizációs vadhajtásai szinte kivétel nélkül elképesztően jók, és ahogy telik az idő, egyre értékesebbek. Gondoljunk csak a leghíresebb példányokra: Audi Sport Quattro, BMW E30 M3, vagy a Mercedes 190 Evo.
A Mercedes azért készítette a 190-esből a 2.3-16-ot, mivel a DTM szabályrendszere megkövetelte, hogy az ott induló versenyautónak legyen gyári megfelelője. Az akkori csúcs 190-es legkülönlegesebb része a 16 szelepes hengerfej, amit a Cosworth fejlesztett nekik. Később a 2,3 literes motor 2,5 literesre nőtt, így a típus is 2.5-16-ra változott.
Később érkezett a módosított, sokkal színpadiasabb Evolution I és II, amiket már látványos bodykittel gyártottak. A kettő közül az Evo II a legnépszerűbb, hiszen messze ez néz ki a legjobban, a hatalmas szélesítéseivel és mai szemmel is felháborítóan túlzó hátsó szárnyával.
Ha valaki ilyet szeretne venni, nincs könnyű dolga, hiszen mindössze 502 darab Evo II készült, így nemcsak megtalálni, kifizetni is nehéz. Most a HWA nevű cég higítja majd a kínálatot pár durván modernizált, de az eredeti darab külsejét idéző változattal.
Jó eséllyel nem eredeti Evo lesz a kiindulási alap, hiszen drága és ritka. A HWA azt mondja, hogy a restomod Evók a lehető legmodernebb technológiákat kapják majd, miközben a külsejükkel remekül megidézik a legendás eredetit. Azt egyelőre nem árulták el, hogy mindez mit takar a valóságban, egyelőre csak pár ütős rajzot mutattak a terveikről.
A restomodokban sem járunk majd térdig: a HWA összesen 100 darabot gyárt, az első darabok legkorábban 2025-ben érkezhetnek. A drágának ígérkező alkatrészek és a limitált darabszám miatt az ár is meredek lesz: azt mondják, hogy a modern 190 Evo alapára 714 ezer euró, vagyis körülbelül 271 millió forint lesz. Ez onnan nézve különösen húzós ár, hogy ennél jóval kevesebbet kérnek egy eredetiért.
Forrás: HWA