Betiltották egy terepjáró reklámját, mert terepjárásra ösztönzött

2023.11.22. 19:42

Lehet arról vitatkozni, hogy a Toyota Hilux mint pickup terepjáró-e, a lényeg, hogy a Toyota a briteknél le akart adni egy Hilux reklámot még 2020-ban, ami főleg az autó off-road képességeiről szól. Vagyis szólt volna, ugyanis az Egyesült Királyság Reklámszabványügyi Hatósága végül betiltotta azt.

Ugyanis a reklámfelügyelet szerint a Hilux terepjáró képességeit bemutató reklám arra ösztönözheti a sofőröket, hogy autóikat a terepen használják, a bolygó kárára. A Carscoops szerint vélhetően ez az első eset, hogy egy reklámot a környezettel kapcsolatos társadalmi felelősségvállalás hiánya miatt blokkolnak.

A reklám mellett egy plakát is lett volna azzal a felirattal, hogy Toyota Hilux. Born to roam. – vagyis vándorlásra született. A reklám egyébként elérhető a japán gyártó Youtube oldalán.

A Toyota azzal védekezett, hogy modelljüket gyakran használják olyan ágazatokban, ahol elengedhetetlen, hogy egy autónak jó terepjáró képessége legyen; valamint a reklámot nem is Nagy-Britanniában, hanem egy szlovén magánterületen készítették, amire engedélyük is volt. A reklámügynökséget viszont ezzel nem tudták meggyőzni, így továbbra is úgy ítélték meg, hogy a reklám „a járművek használatát olyan módon mutatta be és helyeselte azt, amely figyelmen kívül hagyta a természetre és a környezetre gyakorolt hatásukat.”