Duplaturbós V12 tető nélkül, avagy Pagani megint farag valamit

2023.11.23. 11:04

Horacio Pagani mindenből csinál kvázi Zonda R verziót, tehát miután kipörgött az eleve pályázásra hangolt Huayra BC, szükség lett további öt darab Huayra Imolára is. Most úgy tűnik, hasonlóan limitált, vagy akár egyedi formában megszületett a nyitott verzió is a 827 lóerős V12-es pályaharcosból.

Összesen ennyit árult el a Pagani. A szokásos álcázás, az Imola feneke, csak éppen tető nélkül. Elvileg a Grandi Complicazioni divízió fejlesztette, mint minden a szériánál is egyedibb autójukat.

pagani-huayra-new-version-teaser.webp

De mi is az a Huayra Imola? Egy olyan kihegyezett verzió, mellyel 16 ezer kilométernyit köröztek Imolában, hogy végre minden a helyére kerüljön. A hatliteres, két turbóval megfújt AMG V12 már említett 827 lóereje mellé 1100 Nm nyomaték is jár, a hétsebességes Xtrac félautomata váltón át hátra küldve.

Imola egyébként valóban mágikus hely, és nem mellesleg egy olyan gyors pálya is, ami azonnal tiszteletet parancsol.

A Pagani Imola coupé verziójából öt készült, darabjáért ötmillió eurót kért mindenki kedvenc ex-Lamborghini alkalmazottja. 770 új kovácsolt vagy CNC-mart alkatrész, különböző alumínium, titán és Cr-Mo acél ötvözetek, valamint az új, öt kilót spóroló festési rendszer 1246 kilós száraz tömeget eredményezett.

Ha a Zondából, a Huayrából és a Huayra BC-ből is készült roadster, akkor a karbon-titán váznak hála csak természetes, hogy az Imola teteje is kikapható.  A többit meglátjuk, mikor úgy döntenek, hogy már jöhet a leleplezés is.