Duplaturbós V12 tető nélkül, avagy Pagani megint farag valamit
Horacio Pagani mindenből csinál kvázi Zonda R verziót, tehát miután kipörgött az eleve pályázásra hangolt Huayra BC, szükség lett további öt darab Huayra Imolára is. Most úgy tűnik, hasonlóan limitált, vagy akár egyedi formában megszületett a nyitott verzió is a 827 lóerős V12-es pályaharcosból.
Összesen ennyit árult el a Pagani. A szokásos álcázás, az Imola feneke, csak éppen tető nélkül. Elvileg a Grandi Complicazioni divízió fejlesztette, mint minden a szériánál is egyedibb autójukat.
De mi is az a Huayra Imola? Egy olyan kihegyezett verzió, mellyel 16 ezer kilométernyit köröztek Imolában, hogy végre minden a helyére kerüljön. A hatliteres, két turbóval megfújt AMG V12 már említett 827 lóereje mellé 1100 Nm nyomaték is jár, a hétsebességes Xtrac félautomata váltón át hátra küldve.
Imola egyébként valóban mágikus hely, és nem mellesleg egy olyan gyors pálya is, ami azonnal tiszteletet parancsol.
A Pagani Imola coupé verziójából öt készült, darabjáért ötmillió eurót kért mindenki kedvenc ex-Lamborghini alkalmazottja. 770 új kovácsolt vagy CNC-mart alkatrész, különböző alumínium, titán és Cr-Mo acél ötvözetek, valamint az új, öt kilót spóroló festési rendszer 1246 kilós száraz tömeget eredményezett.
Ha a Zondából, a Huayrából és a Huayra BC-ből is készült roadster, akkor a karbon-titán váznak hála csak természetes, hogy az Imola teteje is kikapható. A többit meglátjuk, mikor úgy döntenek, hogy már jöhet a leleplezés is.