2023.11.27. 17:05

Nincs mit szépíteni ezen. A Panamera eddig is nagyon ment a hibrid hajtáslánccal, miközben jön az új, komplex és kényelmes új aktív légrugós futóművel a következő generáció, de a kombi verzió, vagyis a Panamera Sport Turismo karrierjének vége. Egyszerűen nem fogyott elég, így marad az elektromos Taycan Sport Turismo.

Kijött a friss, ropogós Porsche Panamera, és technikailag sok az újítás 2024-re. A Porsche Active Ride futómű például egy légkamrát használ kettő vagy három helyett, 400 voltos feszültséggel gazdálkodva.

Négyliteres duplaturbós V8 a hibrid rásegítéssel, akár 670 lóerő és 314 km/h-s végsebesség. Persze van belépőnek V6 is, 348 lóval és 272 km/h-s végsebességgel, mert talán annyi is elég. Ami viszont nem lesz többé, az a kombi, vagyis a szintén Lipcsében gyártott Panamera Sport Turismo.

Az Autocar információi szerint az alacsony eladási ráta itt konkrétan tíz százalék alatti számokat jelent, úgyhogy a Porsche bedobta a törülközőt, és elengedte az álomkombi következő generációját. Tulajdonképpen a szedán verzió is egy ferdehátú, tehát olyan orbitális különbség amúgy sem volt a kettő között.

Ettől még minden hosszú tengelytávú kombi halála szomorú, legyen szó Jaguar XF Sportbreakről, vagy akár a Volvo jelenleg épp kifutóban lévő V90 és V60 párosáról. Persze hogy a svédek készülnek-e akkumulátoros utóddal, csak később tudjuk meg. Addig is a Porsche szintén az elektromos Sport Turismót ajánlja.