Búcsúkörre ment a Lancer Evóval eladás előtt, halálos balesetet szenvedett Dombóváron
Egy ember meghalt, egy pedig súlyosan megsérült abban a balesetben, amely még december másodikán, szombat este történt Dombóváron. Az egész ügy egy autó adásvételnek - néhány forrás szerint autócsere történt - indult, amelynek egyik szereplője Verrasztó Dávid, Európa-bajnok úszó volt. Ő szándékozta megvenni azt az átépített Mitsubishi Lancer Evolutiont, amellyel később a baleset történt.
Az átadás során ugyanis az előző tulaj - többek szerint - még szerette volna elvinni az autót egy búcsúkörre, és erre meginvitálta Verrasztót is, aki végül nem ment vele, inkább vigyázott a tulaj 8 éves kislányára. Az úszó egy barátja viszont beült az autóba és a tulajjal tartott este 7 óra felé. Ennek során Dombóvár egy külső részén a vizes-havas úton megcsúsztak az autóval és fának csapódtak. A balesetben a sofőr életét vesztette, míg utasát súlyos állapotban vitték kórházba.
Verrasztó később a Blikknek nyilatkozott az esettel kapcsolatban. Elmondta, hogy bár nem látta és még csak nem is hallotta a balesetet, mélyen megrázták a történtek. A lap szerint az úszó az autó gumija miatt nem saját lábon akarta elvinni az Evót az üzletkötés után, hanem trélerrel. Ebből többen is arra következtetnek, hogy az autón versenygumik lehettek.
Az esettel kapcsolatban feltettük kérdéseinket Giczi Antinak, aki 12 éven keresztül hajtott komolyan tuningolt Lancer Evókat, a közösség ismert és elismert tagja. A szörnyű tragédia kapcsán elmondta, hogy bár nem sok konkrétumot tud az esetről, az Evós közösségben hallottak alapján van némi elképzelése arról, hogy mi is történhetett azon az estén. Ő arra tippel, hogy emberi hiba okozhatta a balesetet, amiben közrejátszhatott a sebesség, a gumik és a biztonsági öv is, de pontosat ő is a nyomozástól vár.
Anti általánosságban azt is hozzáteszi, hogy az összkerekes Evo gyárilag alulkormányzottan viselkedik, ezért építésnél a túlkormányzottságra törekednek a tulajdonosok, hiszen rallyban előny, ha az autó a hátuljával is rásegít egy-egy kanyarban, ráadásul vezetni is nagyobb élvezet. Továbbá azt is elmondja, hogy egy ilyen Evo gyárilag is elég erős, de kevés módosítással könnyedén megvan a 400 lóerő is, ráadásul a tulajdonosok gyakran ennél is tovább húzzák autóik teljesítményét.
Többek szerint a balesetben összetört fehér Mitsubishi egy homologizált versenyautó volt, emiatt a teljesítménye szűkítőtől függően olyan 300 és 330 lóerő között mozoghatott. Illetve ennek megfelelően készítették el a bukócsövet is, mely egészen közel helyezkedik el az utasok fejéhez és akár bekötött biztonsági övvel is súlyos fejsérülést tud okozni, ha sisak nélkül történik baleset.
Egy másik, általunk megkérdezett szakértő - aki szintén számos, kifejezetten erős Evót tudhatott magáénak - azt feltételezi, hogy talán a nem megfelelő keverékű slick gumik okozhatták a tragédiát, hiszen utcai körülmények között a hidegben ezeket nem lehet igazán bemelegíteni, így a tapadásuk közel sem kielégítő: csúsznak.
Mindketten egyetértenek abban, hogy óriási hiba lehetett a biztonsági öv mellőzése - amennyiben tényleg így történt - egy becsövezett, erősen átépített, versenygumikon futó autóban. Viszont a sebesség a törés képei láttán egyikük szerint sem lehetett túl magas - már az autó képességeihez mérten -, ezért arra tippelnek, hogy az autó csövezése okozhatott végzetes sérülést a sofőrnek és komoly töréseket utasának.
A két megkérdezett Evo szaki egymástól függetlenül is elmondta, hogy ők, és a teljes hazai versenyautós közösség megrendült a történtek hallatán és egyikük sem kíván pálcát törni a sofőr feje felett, a végzetes hibáért túlságosan is megfizetett.
A becsövezett Evo egyébként valóban tud golyóálló lenni, erről tanúskodik a 2012-es Pikes Peaken történt baleset is, amikor Jeremy Foley és Yuri Kouznetsov egy óriásit bukott a szakadékba, de a balesetet a sofőr karcolásokkal átvészelte, utasának pedig mindössze a válla ficamodott ki.
Őszinte részvétünk a családnak, a hozzátartozóknak és a barátoknak.