A hozzáértésünk kérdőjeleződött meg – baleset miatt önmarcangol a GM
Egyelőre nem látja fényt az alagút végén a GM autonóm vezetéssel foglalkozó vállalkozása, a Cruise, mivel elmagyarázni sem tudja a hatóságoknak az egyik autójával törtét baleset hátterét.
Sötét verembe került a General Motors autonóm vezetést fejlesztő vállalkozása, a Cruise – adott helyzetjelentést új munkahelyéről Mo Elshenawy, a vállalat új vezérigazgatója egy vezetői értekezleten a Reuters értesülése szerint.
A hozzáértésünk kérdőjeleződött meg, és ez fáj – mondta a vezető, aki szerint megjárták az elismerés csúcsát és a bukás mélységét.
A cég élén november közepén hajtott végre teljes vezetőváltást a tulajdonos. A Cruise összes autóm- és felügyelet mellett közlekedő járművét kivonták az utakról és minden fejlesztést felfüggesztettek. A vállalat szóvivője nem kommentálta a Reutersnek a hírügynökség birtokába jutott feljegyzés tartalmát.
A lefagyás előzménye, hogy a Cruise egyik járműve októberben métereken át sodort maga előtt egy gyalogost, aki azt követően került elé, hogy egy másik jármű elütötte. A hatóságok magyarázatot követelnek arra, hogy ez miként történhetett meg, de a cég szakértői egyelőre nem tudják ezt prezentálni.
Elshenawy nem spórolt az önmarcangolással. Hibáztatta magukat azért, mert azt gondolták, hogy olyan önvezető autókat tudnak létrehozni, amelyek jobbak, mint az ember vezette járművek.
Tévedtünk –mondta a cégvezető.
Nem ez volt, amit a pénzüket a Cruise-ba fektető részvényesek vártak. Szerinte csak akkor szerezhetik vissza a bizalmat, ha végül sokkal megbízhatóbb autonóm autókat készítenek, mint amilyenek az emberi sofőrök vezette járművek.
A Cruise erős nyomás alá került, miután februárra produkálnia kell egy beszámolót a kaliforniai közlekedésbiztonsági hatóságnak arról, miért nem ismerte fel időben az autonóm járműve az elé kerülő gyalogost. A legrosszabb esetben 1, 5 millió dolláros bírságot fizettethetnek a céggel. A vállalat megbízott egy jogi ügynökséget, hogy világítsa át a működésének minden részletét. A tulajdonos GM beszámolója szerint 2024 első negyedévét ezzel a vizsgálattal tölthetik. Eközben felfüggesztették a cég részvény-visszavásárlási programját és lesznek elbocsátások. Azok a dolgozók, akik maradnak, csak januárban számíthatnak a munkájukhoz kapcsolódó idei bónuszaikra.