Az autógyártókat sosem kellett félteni, simán megszegték az ígéreteiket, lásd a BMW-t, ami sokáig a legkülönbözőbb módokon gúnyolta az elsőkerékhajtást, vagy a patinás sportautómárkákat, amik esküdöztek, hogy sosem fognak hobbiterepjárót gyártani. Most épp az Alfán a sor.
Az olaszoknak már régóta van crossovere, a 2003-as Kamal koncepció után 2016-ban mutatták be a Stelviót, a kisebb Tonale tavaly lépett a piacra és hamarosan jön egy újabb, még kisebb crossover, a Milano. Ennek ellenére az márka harciasan kiáll a hobbiterepjárók ellen. Vagy ha nem is konkrétan ellenük, legalább a meglévő modellek elcrossoveresítése ellen.
A márka vezérigazgatója, Jean-Philippe Imparato szeretimegmondogatnia tutit, a következő Giulia kapcsán nyilatkozott a fenti témában, szerinte az új, már kizárólag elektromos hajtással készülő Giulia igenis megmarad szedánnak. Ennek azonban nem a márka rebellis természete, hanem a villanyautók esetében fontos légellenállás a fő oka: a nagyobb homlokfelületű (és nem mellesleg nehezebb) hobbiterepjárókkal nehezebb jó hatótávot produkálni.
Ezzel együtt Imparato elismerte, hogy a szedánok piaca szenved, de nem szeretné, hogy "az Alfa Romeo egy SUV-bázisú márkává váljon, akkor se, ha a világ SUV-kre vált." Meglátjuk, mennyire valósítható meg ez az elképzelés, mindenesetre szomorú lenne, ha egy GTV vagy egy Duetto (amelyek feltámasztásáról pletykálnak) a Ford Mustang sorsára jutna.