Március óta lehet tudni, hogy a Camaro gyártását idén leállítja a Chevrolet, de e héten az utolsó példány, egy kéziváltós ZL1 1LE is kigurult a lansingi gyárból. Arról egyelőre nincs hír, hogy mi lesz a sorsa, elárverezik vagy a márka megtartja ereklyének; ugyanígy nem sokat tudni a modell jövőjéről, annyi biztos, hogy közvetlen utódja nem lesz.
A pony car kategória már túlvan egy nagy feltámadáson: a Camaro 2002 és 2010 között hiányzott a palettáról, a Dodge 1987 után 2005-ben mutatta be a Charger következő generációját, kivétel egyedül a Ford volt, ami mindvégig árulta a Mustangot, bár ők is 2005-ben mutattak be új generációt. A két versenytárs kitart, az új S650-es kódjelű Mustang jövőre kerül a kereskedésekbe, a Charger (és vélhetően a Challenger) utódját pedig a Charger Daytona SRT elektromos koncepcióautó vetítette előre, utóbbi is jövőre várható.
Persze a Chevrolet nem temeti a Camarót, a visszatérés lehetőségét meghagyták, mondván "ez még nem a Camaro-sztori vége". Cserébe búcsúzóul bemutatták a Collector’s Editiont, ami egy 350 darabos limitált széria lesz (a ZL1 mellett az LT/RS, LT1 és SS felszereltségek is kapnak búcsúszériát). A csomag bő húsz százalékkal emeli a csúcs ZL1 ajánlott fogyasztói árát 89 ezer dollárra (31 millió forint), és legkönnyebben a Panther Black Matte fényezésről és a sorszámozott kormánykerékről lehet majd megismerni (további részletek a Chevrolet pdf-jében).
A motoron alapvetően nem változtatnak, a meglévő 6,2 literes LT4 V8-ast kapja a vásárló, ami 650 lóerőt és 881 Nm nyomatékot jelent, de a fenti videóban szereplő autót a Hennessey Exorcist ‘Final Edition’ csomaggal szerelték, ami 1000 lóerőt tud. Szép búcsú.