Audi vs BMW: melyik a nyerő hóban?

2023.12.19. 06:13

Millió olyan videó kering a neten, amiken különböző környezetben összehasonlítják a prémium trió összkerekes autóit. A legtöbben a Quattrót szokták nyerőnek gondolni, de sokszor előfordul, amikor az xDrive, vagy épp a 4Matic győz.

Mindenre van példa, minden márka rajongója megtalálja azt a felvételt, ami őt igazolja, mindenki nyer egy kicsit, miközben senki nem kap igazi, univerális választ.

Ez most azonban teljesen más megközelítés, és emiatt izgalmasabbnak is tűnik: egy BMW-t és egy Audit vetnek össze hóban, de ezúttal egyik se összkerekes. Az A4-es az első kerekeket hajtja, a 3-as pedig a hátsókat, ez pedig egy igen érdekes felállás, pláne ha azt is tudjuk, hogy mindkét autóra teljesen ugyanolyan gumikat szereltek.

A teszt a Tyre Reviews nevű Youtube-csatornára került fel, és nemcsak a gumikat, az autókat is igyekeztek úgy kiválasztani, hogy amennyire csak lehet, hasonlítsanak. Így az Audi A4 és a 3-as BMW is szedán, ráadásul mindkettőben azonos teljesítményű dízel dolgozik: az A4 és a BMW is 187 lóerős, mindkettőnek 400 Nm a csúcsnyomatéka.

Az azonos méretű gumik Goodyear UltraGrip Performance 3-asok, a fő különbség, hogy az egyik szettet az enyhén orrnehéz, elsőkerekes Audira, a másikat pedig a remek súlyelosztású, hátsókerekes BMW-re szerelték. Négyféle tesztet végeztek: volt gyorsulás, emelkedőn indulás, körpálya és egy olyan pálya, ahol a kezelhetőséget figyelték.

A gyorsulási verseny hihetetlenül szorosra sikerült: mindhárom alkalommal, amikor minden vezetéssegítő rendszer aktív volt, a két autó fej-fej mellett ment végig. Kikapcsolt kipörgésgátlóval viszont már nyert a BMW.

A 15 százalékos emelkedőn is a hátsókerekes BMW bizonyult jobbnak, bár itt a sávok között is volt különbség, az egyik oldalon egyértelműen jobbat ment mindkét autó. A körpályán bekapcsolt vezetéstámogató rendszerekkel hasonlóan viselkedtek az autók, kikapcsolt elektronikával viszont szinte lehetetlen volt dönteni, ott inkább a sofőr tudása volt a döntő.

A vezetéstechnikai pályán az Audi alulkormányozott volt a legtöbb helyzetben, sőt, az elektronikája még akkor is beleszólt a vezetésbe, amikor elméletileg ki volt kapcsolva. A BMW-t már a videó alapján is sokkal jobb volt végigfűzni a havas szerpentinen, az már szinte csak bónusz, hogy jobb időt is futott az Audinál. Bekapcsolt vezetéstámogató rendszerekkel már az A4 ment jobb időt, ami a videó alapján annak köszönhető, hogy a 3-ast sokkal elővigyázatosabbra programozták.

A Tyre Reviews arra a végkövetkeztetésre jutott, hogy a két autó között általában elég kicsi a különbség, de felépítésükből adódóan a hátsókerekes BMW pár helyzetben előnyt tudott szerezni. Azonban arra jutottak, hogy igazán fontos pont a gumi volt: egy jó és egy rossz gumi között lenne igazán jelentős a különbség.

Forrás: Tyre Reviews