Erősebb, könnyebb és szebb az új McLaren GTS
Folytatódik a McLaren modellkínálatának megújítása, a hibrid V6-os Artura és az elektrifikációt nélkülöző V8-as 750S után pedig itt a GT utódja is, GTS néven, szintén a négyliteres, duplaturbós nyolchengeressel. Tehát a Gran Turismo Sport. Akad ilyen a legtöbb Porschéból is, úgyhogy ez itt egész egyszerűen Woking 635 lóerős válasza.
A hibrid Arteonnal akadtak gyártási problémák az elején, mert a britek kissé elkapkodták a bevezetést. Sebaj, hisz azóta készült a belépőmodellből versenyautó is az elektromos hajtás nélkül, és persze ott a nagyon hegyes 750S, ami a zseniális 720S továbbra is aktív futóművel szerelt evolúciója.
Mit ajánl most a GTS? Tizenöt lóerővel többet, mint a GT, miközben tíz kilót a súlyából is faragtak az 1520 kilogrammos minimum tömeg eléréséhez. Százon 3,2 másodperc alatt, kétszázon 8,9 másodperc után van, a vége pedig 326 km/h, ha épp olyan helyen járunk. A GTS természetesen megtartotta a hidraulikus kormányművet is, a fékek pedig innentől már alapáron is karbon-kerámia tárcsák, elől hat dugattyús nyergekkel.
A tank 72 literes, elöl-hátul pedig összesen 570 liternyi csomagot nyel el az egyetlen szénszálas váz köré épített gran turismo.
630 Nm nyomaték, szupersportautós arányok a MonoCell II-T konstrukcióval, 42,5/57,5 százalékos súlyelosztás, hét sebességfokozat és tele tankkal is csak 1525 kilós tömeg. Ez a GTS, ami nagyjából ugyanaz, mint a leköszönő GT, csak éppen egy kicsivel jobb mindenben. Szebb, aerodinamikusabb, a McLaren utasterei pedig továbbra is a vezetés élményére fókuszálnak, a műfaj legjobb kormánykerekeivel szerelve.