A magyar eredetű karbon Porsche-projekt befigyel 700 kiló alá

2023.12.20. 10:00

A kezdetektől követjük a Kamm Manufaktur Porsche 912C restomod történetét, ám korábban 750 kiló volt a célsúlya az immár injektoros léghűtéses négyhengeres motorral szerelt, rövid tengelytávú, vagyis korai karosszériás 912-nek. Erre most itt a teljesen szénszálas verzió, lazán 699 kg-ra belőve. Hoppáré.

Amikor Karotta versenymérlegével megmértük az Autobianchi A112 fél-Abarth gépjárművem, 685 kilósnak bizonyult egész sok benzinnel a tankban. Ugyanazon délutánon a Kamm 912C korai prototípusa sem volt éppen 750 kiló, de akkoriban a csapat még erősen dolgozott az alkatrészek véglegesítésén, a súly optimalizálásán, és minden egyéb részleten, amitől a Kamm 912C sorozatgyártásba kerülhetett. Az első ugyanis Amerikába készül.

Azóta rengeteg újításon vannak túl, és miközben meglett Svájcból a végleges motor is az injektoros befecskendezéssel, meg az új futómű a brit Tractive műhelyéből, felkerültek az AP Racing fékek is, meg a többi globálisan is legális, vagyis tanúsítvánnyal rendelkező megoldás. Csakhogy a Kamm vezére, Kázmér Miklós egy nyughatatlan típus, tehát itt sem állhatott meg a fejlesztés.

A 2024-es nagy dobás az, hogy mostantól az összes panel, tehát a tető és a hátsó sárvédők is lehetnek karbonból. Ezeket a szénszálas elemeket a Kamm gyártja, tehát saját termékről van szó. Most az a tipp, hogy a végeredmény lehet akár 699 kilós is, ami úgy 300 kilóval könnyebb, mint egy gyári Porsche 912 a hatvanas évekből, illetve 50 kilóval jobb az eddigi 912C-nél, ami csak részben készült karbon elemekkel.

A teljesen karbon csomag lehet festett vagy simán lakkozott is, amennyiben valaki szeretné megmutatni, mitől is más a Kamm 912C a többi négyhengeres, 911-es alakú Porschétól. Az ára 400 ezer euró a donor 912-vel együtt. Ha valaki saját autóval állít be,  360 ezer euró az ár, ha pedig a részlegesen karbon 2023-as verziót szeretné, az szintén 360 ezer, vagy 320 ezer euró, ha viszed hozzá a donort Óbudára.

A Kamm javított az aerodinamikán is, így nagy sebességnél biztosabb stabilitást és csendesebb autópályázást ígér, a sokkal jobb telefonos funkciók és a korábbinál erősebb légkondicionálás mellett. Továbbra is egyedi a termék, mi pedig megnézzük majd az új prototípust is, ha legalább annyira kész van, hogy Miki rám merje bízni.