Ebben a pickupra épített, teraszos kunyhóban szívesen átvészelnénk a havazást
Az expedíciós lakóautók népszerűsége határozottan felpörgött az utóbbi években (a Covid utáni időszakban pedig lassan lecsengett - a szerk.). Sokaknak szimpatikus a gondolat, hogy egy olyan eszközzel menjenek le a térképről, amiben amúgy lakni is lehet.
Vannak konzervatív és igen kreatív megfejtések, most egy olyanról lesz szó, ami az utóbbi kategóriába esik. Egy arc úgy készített magának expedíciós lakóautót, hogy egy Ford F-350-re szerelt fel egy komplett faházat.
Az alap nem tűnik ideálisnak, hiszen a pickupok felépítésükből fakadóan kevésbé alkalmasak a lakóautósításra, mint például egy furgon vagy egy kisbusz. Ennek ellenére sokan választják ezt a megoldást, még úgy is, hogy a helykínálat végül garantáltan szerényebb lesz, hiszen a fülkét körülményes egybenyitni a lakótérrel.
Ebben az esetben előny, hogy a Ford F-350 minden irányban óriási, így még a platóra szerelt egység is lehet tágas és komfortos. A hosszú platós F-350-re épített faház váratlanul tágasnak tűnik, és még egy kisebb méretű terasz is elfért, igaz, az már neccesen, mivel jóval túllóg az autón. Az 1996-os pickup önmagában baromi jól néz ki, a faházzal együtt viszont furcsán eklektikus, de azért nagyon hangulatos az összkép.
Az alkotó igyekezett mindent bevetni, hogy a kunyhó úgy nézzen ki, mint egy erdei faház, annak minden fontos elemével. A belsőt mindenhol fa lambéria borítja, amit ügyesen feldobnak a kezeletlen fa elemek és az egyedi fazonú ablakok. Vannak kanapék – amik egyben ágyak is –, tűzhely, vécé, tárolórészek és tévé is. A tető csúcsánál 187 centis a belmagasság, ami pont elég ahhoz, hogy bent fel lehessen egyenesedni.
A legjobb részlet egyértelműen a fatüzelésű kandalló, aminek a kéményét a tetőn vezették ki. A hangulatos, kisházakat idéző teraszon még tárolók is vannak, ahol elfér a tűzifa, amit adott esetben tovább lehet hasogatni, hiszen a balta is alaptartozék. A végeredmény váratlanul otthonos és hívogató, még úgy is, hogy az agyunk még sokadik ránézésre is nehezen fogadja be a Ford és a kisház fúziójának látványát.
A tulaj nem csak pozőrködésből építette az autót: rendszeresen járja vele Alaszkát. Itt nyer igazán értelmet a masszív, magas építésű Ford, mivel az építő elmondása szerint az alaszkai utak szörnyűek. A hideg időben okozhat kihívásokat a 7,3 literes, V8-as Powerstroke szívódízel, de tulaj azt mondja, hogy ha van az autóban egy jó akkumulátor, és az izzítógyerták is rendben vannak, akkor még a cudar mínuszokban is mindig simán beindul.
Forrás: Tim Johnson