Négy jelenet a Halálosabb iramból, amik rosszul sültek el a forgatáson
Aki benne van a filmiparban, az tudja, hogy bizonyos kaszkadőrmutatványok során nem zárható ki, csupán minimalizálható a kockázat. Ez fokozottan igaz egy olyan filmnél, ahol szinte minden második jelenetben veszélyes autós mutatványokat adnak elő. Ilyen volt a 2003-as Halálosabb Iramban film is.
A forgatás és a kaszkadőrmutatványok nehézségeiről a második Halálos Iramban film technikai tanácsadója, Craig Lieberman beszélt egy videóban. Négy esetet emelt ki az idén 20 éves film mutatványai közül, melyek kisebb-nagyobb balesettel végződtek. Persze ez benne van az iparban, főleg a 20 évvel ezelőtti viszonyok között. Ma már szinte bármit össze lehet rakni számítógépes animációkkal, de akkor még komoly mutatványokat kellett előadni - bár már ott is vegyült a két műfaj. Ehhez pedig speciális megoldások, állványok és bevállalós, profi kaszkadőrök kellettek.
Az első két baleset egy autóverseny felvételénél történt. Az egyik jelenetben egy Supra ugrat át az éppen felnyíló hídon és felette a főhős egy Nissan Skyline-nal a levegőben előzi meg. Ebben bőven van már számítógépes utómunka, a repülő Suprát mégis kaszkadőrrel oldották meg, aki egy kicsit túl nagy gázt adott. Az autó landolás után egy oszlopnak csapódott, ami bár eredetileg nem így volt megírva, végül a filmbe is így került bele. Bár az autó elég rendesen összetört, a biztonsági felszereléseknek hála senki sem sérült meg.
A második eset szintén a hidas jelenet felvételénél történt. Nyitott tetős autóval az ugratás - vagy bármilyen kaszkadőr mutatvány - sokkal kockázatosabb, így azt nem ember vezette, hanem távirányították. A 2000-es évek elején ehhez még nem volt annyira penge a technológia, ezért egy Dodge Durangoval követték a rózsaszín S2000-et, hogy ne veszítsék el a jelet. Emellett pedig egy külön rámpát építettek az autó alá, hogy az ív ideális legyen és mindenek előtt látványos. Az S2000 felfutott rá, elugratott és a másik oldalon nagy pofonnal, de landolt és ment tovább. A követőautó sofőrje viszont nem fékezett időben és szintén felfutottak a rámpára. A hídról nem ugrattak le, de a közel kétméteres rámpáról lebillentek. Szerencsére senki sem sérült meg és a mutatványt sem kellett többször előadni.
A harmadik esetben egy Corvette C5-tel kellett lemodellezni egy balesetet. Az eredeti tervek szerint az autónak csak bele kellett volna csapódnia a tömegbe és összetörve megállni. Bár profi kaszkadőr vezetett, az autó felfutott előtte egy akadályra és tetőre borult. Rendes bukókeret nélküli kabrióban ez különösen veszélyes, de mint említettem, profi kaszkadőr vezetett. Tudta, hogy ilyen esetben meg kell ragadnia az ilyen alkalmakra kialakított kapaszkodót a jobbeggyen és a műszarfal szintje alá húznia magát. Mivel ezt tökéletesen a protokoll szerint csinálta, így ebben az esetben sem sérült meg senki.
A negyedik baleset annál a látványos jelenetnél történt, amikor egyszerre rengeteg autó kezdett kihajtani egy raktárból. Itt az egyik kaszkadőr, aki egy Mazda RX-7-et vezetett, véletlenül rossz ajtón ment ki és leesett autójával a dokkról. Bár nem sérült meg, hazaküldték a forgatásról és később sem hívták már vissza.
Nyilván komoly szakemberek és biztonsági csapatok dolgoznak azon, hogy a hasonló balesetek számát minimálisra csökkentség. Emellett pedig rengeteg résztvevő felel azért is, hogy számunkra már csak a nyers szórakozás maradjon a képernyő kevésbé fárasztó oldalán.
Szintén kis érdekesség, hogy mi lesz a filmben felhasznált autókkal a forgatás után. Craig elmesélte, hogy sokan szeretnék ezeket megvenni, ám a stúdió nem meri eladni. Ilyen mutatványok után benne van a pakliban, hogy komoly sérüléseket szenvednek ezek az autók. Ha később emiatt baleset történik vagy valaki megsérül, akkor a stúdiót is előveszik. Ezért ezeket az autókat jellemzően inkább a múzeumoknak adják csak oda, ahonnan már előfordul, hogy magánszemélyeknél kötnek ki.