A BMW i8 a mai napig egy különleges autótörténeti darab. Dizájnjával, hajtásláncával és újonnan 40-50 milliós árával egy új korszak előfutárának számított. Azóta eltelt csaknem tíz év, és a Team Edlinger csinált belőle egy 16 hengeres, ezer kilós hillclimb versenyautót.
Míg az eredeti i8-ban egy 1,5 literes, háromhengeres turbómotor foglal helyet hátul, elöl pedig egy elektromotor, addig a hillclimbra épített verzióban négy darab négyhengeres, ezer köbcentis motor foglal helyet, amiket a BMW HP4 motorokban találhatunk.
Mind a négy motor egy-egy kerék meghajtásáért felel, amelyeket a HillClimb Fans beszámolója szerint egy összetett elektronikai rendszer vezérel. Az autó teljesítménye így 880 lóerő és 14800-as fordulatszámon tilt.
Az autó utascellája egyedi, és szénszálból építették, kialakítása az LMP1-es autókéhoz hasonlít. Így az autó csupán 1000 kilós az eredeti 1485-höz képest. Az i8 emellett egyedi titán kipufogórendszerrel, karbon-kerámia fékekkel és elöl hatdugattyús, hátul négydugattyús féknyergekkel rendelkezik.
Ezt a hillclimbra tervezett i8-at először tavaly júliusban mutatták be, de azóta még egy versenyen sem vett részt, vagyis valószínűleg még mindig folyamatban van a fejlesztése.