Platós Citroën CX-et, V12-es Tatrát és egyéb furcsaságokat árul egy amerikai múzeum

2024.01.11. 12:10

Sok autós múzeum van a világon, de a nashville-i The Lane Motor Museum erősen kilóg sorból. Itt ugyanis ritka, egzotikus luxus- és sportautók helyett a furcsaságokat gyűjtik. Kezdenek viszont kifogyni a helyből, így az intézmény most elad néhány kiállítási darabot. A kínálat rendkívül érdekes.

Kezdésnek például 60 ezer dollárért bárki lecsaphat egy 700 lóerős, 10 500-ig forgó 4 literes V8-assal szerelt Dallara formaautóra, mely egykor az Indy Racing League sorozatban vitézkedett. Bár kétségtelenül mutatós darab, bőven akad nála furcsább szerzet.

Ha az 1961-es Lloyd LT 600-as neve nem cseng ismerősen, valószínűleg nem benned van a hiba. A Lloyd az 1929 és 1961 között működő német Borgward egyik almárkája volt. Az LT 600 egyfajta korai kisteherautó, melyet nem lehet túlmotorizáltsággal vádolni: 600 köbcentis kéthengerese csupán 20 lóerős.

Bár ez az 1994-es Tatra T-815 Rollback elsőre elég unalmasnak tűnik, a motortérben rögtön izgalmassá válnak a dolgok. A kék, lila és fekete színekben pompázó gépezetet egy 19 literes, duplaturbós, léghűtéses V12-es hajtja, melynek 400 lóerős teljesítménye és 2040 Nm-es nyomatéka mind a hat kereket forgatja. Szinte már egy sleeper.

Most jön csak a lista igazán furcsa része. Itt van például ez a hatkerekű platós Citroën CX, mellyel iszonyatosan menő lenne egy hagyományos CX-et, vagy 2CV-t szállítani. A motorháztető alatt lapuló 2,5 literes turbódízel 121 lóerős.

Ennél furcsább szerzetet ma biztosan nem fogsz látni. Bár ez a valami egy ősrégi formaautónak néz ki, valójában 2019-ben épült, és a háború utáni Európa versenyautóinak állít emléket. A tükrök egy régi Miniről, a kormány pedig egy Fiat 124 Spiderből származik. A motortérben egy 1980 körüli Citroën 2CV6 602 köbcentis kéthengerese dolgozik, amely az első kerekeket hajtja. Az egész autó egy nagy legó.