A német prémiumtriót gyártási mennyiség tekintetében a BMW vezeti, de a Mercedes-Benz jobb profitrátával kecsegteti részvényeseit. Az Audi villanyautó-gyártásában ígér előrelépést.
A német luxusautó-gyártók több autót állítottak elő 2023-ban, mint amennyit a szakértők jósoltak – írta a Reuters. Az élen a BMW menetel, miközben várhatóan a Mercedes-Benz számolhat be a legkedvezőbb árrésről nemsokára megjelenő éves jelentésében. A különbség oka a Mercedes óvatosabb elektromosautó-stratégiájában keresendő.
Az Audi ugyan 1,9 millió autó értékesítésével közelebb került két nagy versenytársához az eladott autók mennyiségében, ám a teljesen elektromos meghajtású típusok előállításában le van maradva. A Volkswagen-csoporthoz tartozó márkánál 178 ezer villanyautó készült, miközben a BMW 375 ezer, a Mercedes-Benz pedig 240 ezer villanyautót gyártott. Az Audi arra számít, hogy 2024-ben növelni tudja elektromos modelljei eladását. Ehhez hozzájárulhat, hogy végre elkezdik árulni a Q6 e-tront, amelyet eredetileg 2022-ben akartak piacra dobni. Ami a profitrátát illeti, a VW-hez tartozó márka is azt ígéri, hogy a 9-11 százalékos előrejelzés alsó szélét éri el.
A Mercedes arról számolt be, hogy negyedik negyedéves termelését alkatrészhiány hátráltatta egyes típusoknál. Ebben az időszakban néhány százalékkal csökkent a termelés a 2022-eshez képest, mivel nem érkezett elegendő 48 voltos akkumulátor, továbbá az E-osztály gyártását modellváltás akadályozta. Ennek ellenére az éves darabszám megközelíti a tervezett kétmilliót. Csoportszinten 1,5 százalékkal, közel 2,5 millióra mehet fel a gyártott járművek száma. A tisztán akkumulátoros elektromos autók eladása 73 százalékkal, közel 223 ezer darabra ugrott, de a Smart két- és négyszemélyes típusainak elektromos változataiból 12 százalékkal kevesebb kelt el. A Mercedes arra számít, hogy korábban ígért 12-14 százalékos megtérülési rátájának alsó széléhez közeli árrést produkál. A vállalat éves pénzügyi jelentését február második felében hozzák nyilvánosságra.
A BMW 2,5 milliós értékesítése rekordnak számít. A 9-10,5 százalékos profitrátának az alsó széle jöhet össze, ennek egyik oka a villanyautók piacán 2023 elejétől felpörgött árverseny.