Kevés a vevő, hetekre leáll a Stellantis olasz gyára
A Stellantis olaszországi dolgozóinak egy részét kényszerszabadságra küldi, részben azért, mert viszonylag gyenge a kereslet az ott készülő elektromos autók iránt –írta a Reuters a szakszervezetektől származó információra hivatkozva.
A Torinóban lévő üzem 2250 dolgozóját érinti a döntés február közepétől várhatóan március elejéig. A munkavállalók több mint fele elektromos meghajtású Fiat 500-asok gyártásában vesz részt. Ezren Maserati modelleket szerelnek össze – erősítette meg a termelés visszafogásáról szóló hírt a Stellantis szóvivője.
A szakszervezeteket aggasztja a döntés, miután ez már a második ilyen intézkedés 2023 ősz eleje óta, ezért tárgyalásokat kezdeményeztek a cég vezetésével.
Az első körben 2400 ember volt érintett, akik október közepe és november eleje között maradtak otthon. Szintén az elektromos Fiat 500-asokat és a Maseratikat összeszerelők szüneteltették a munkát. Az nem világos, hogy a Maseratikból miért kel el kevesebb, mint amennyit a cég korábban gondolt, azt azonban sejteni lehet, hogy a villanyautók miért fogynak viszonylag rosszul – legalábbis a szakszervezetek szerint. Az autósok arra várnak, hogy az olasz kormány bevezessen valamilyen támogatást az elektromos autók vásárlásának ösztönzésére.
A Stellantis egyébként 2023-ban majdnem tíz százalékkal több autót gyártott olaszországi üzemeiben, mint 2022-ben, ami főként a kereskedelmi járművek hajszál híján másfélszeres növekedésének volt köszönhető. A Fiat 500e-ből 77,5 ezer készült, szemben a 2023-as év eleji 90 ezres tervvel.