Alig pár órája a Porsche bemutatta kedvelt crossoverje, a Macan új, teljesen elektromos generációját. A modell kétféle változatban lesz kapható, amelyek a Macan 4 és a Macan Turbo nevet viselik. Az induló ár 80 450 dollár, azaz 28,4 millió forint.
Az új Macan az Audival közösen kifejlesztett, 800 voltos PPE platformra épül, mely a jövőben az elektromos A6, Q6 és Cayenne alapjául is szolgál. Az energiát egy nettó 95 kilowattóra kapacitású lítium-nikkel-mangán-kobalt akkumulátor biztosítja. A magasabb feszültségnek hála – a legtöbb villanyautó csak 400 voltos – gyorsul a töltés: egy 800 voltos töltővel akár 270 kW áram is az akkumulátorba szalad.
Az új Macan mindkét változata tengelyenként egy, állandóan mágneses elektromotort kap, melyek összteljesítménye a Macan 4 esetében 402, a Macan Turbónál pedig 630 lóerő. Ezeket a számokat azonban csak rövid ideig, a Launch Control használata esetén képesek ténylegesen hozni az autók. A Macan 4 4,9 másodperc alatt gyorsul százra, míg a Macan Turbónak ehhez csupán 3,1 másodperc kell. A végsebesség 210, illetve 259 km/h. A hivatalos hatótáv egyelőre ismeretlen.
Az első és a hátsó felfüggesztés egyaránt multi-link felépítésű, ráadásul mindkét Macan változat Porsche Active Suspension Management rendszerrel érkezik. Ennek segítségével állítható a rugózás keménysége. Opcionálisan hátsókerék kormányzás is rendelhető, mely alacsony sebességnél jobb manőverezhetőséget, míg gyorsan haladva jobb stabilitást garantál.
Az új Macan külseje nem tartogat váratlan meglepetéseket. A formaterv maradt a régi, csupán hozzáigazították itt-ott a gyártó jelenlegi dizájnnyelvezetéhez. Mivel az autó elejében nem foglal helyet a belső égésű motor, a motorháztető alacsonyabbra került. Ez más kisebb változtatásokkal együtt 0,25-ös légellenállási együtthatót eredményez. A jobb aerodinamikát olyan aktív szárnyelemek is segítik, mint a magától kiemelkedő hátsó spoiler, vagy az autó elején elhelyezett apró légterelők.
A beltér is követi a Porschék jelenlegi trendjeit, így meglepetésekre itt sem kell számítani. A hajlított digitális műszeregység mellett egy széles központi kijelző adja az infotainment rendszer magját, ám opcionálisan utasoldali kijelző és head-up display is rendelhető.
Az új Macan alap változata 80 450 dollártól (28,4 millió forint) indul, míg az erősebb testvérért 106 950 dollárt (37,8 millió) kér a gyártó. Ez 6,7, illetve 6,5 millió forintos drágulást jelent a jelenlegi Macan modellekhez képest.