Itt a BMW Z4 a manuális váltóval, 340 lóerővel
A nép kérte, a platform engedte, a mérnökök is szerették volna, így a BMW végül belerakta a hatsebességes váltót a Z4-be, hiszen a Toyota is így tett a Suprával.
Ez pedig itt az alkalmat ünneplő Z4 M40i Pure Impulse. 340 lóerő, 500 Nm nyomaték, illetve a választási lehetőség, hogy Frozen Deep Green metál vagy Sanremo Green metál legyen a fényezése.
A Sanremo Green metál ráadásul 2024 márciusától a Z4 sDrive20i és az sDrive30i modellekhez is elérhetővé válik. Mi kedveltük a könnyebb négyhengerest.
Kicsit áthangolták a futóművet is, így az adaptív M-es lengéscsillapítók szoftvere, a rugók keménysége és a stabilizátorok merevsége is módosult. Ehhez kapcsolódóan a differenciálmű viselkedése is a manuális váltásokhoz igazodik.
A magasfényű fekete/csiszolt felnik hátul 20, elől 19 colosak, duplaküllős dizájnnal.
A csúcsmodell az M40i, hiszen a Z4-ből nem készül rendes Z4 M, mint annak idején a Z3-ból.
A Pure Impulse különkiadás sajátja a kibővített M magasfényű Shadow Line külső felszereltségi csomag, valamint a magasfényű fekete tükrök és légterelők.
Az utastérben opció az M-specifikus Cognac árnyalatú Vernasca bőrkárpit fekete kontúrozással. Valószínűleg mindkét új zöld fényezéssel jól mutat majd.
A lényeg a hatsebességes manuális, és persze a kuplungpedál.
Ha ügyes vagy, 4,6 másodperc alatt lehet százon.
A vászontető Black és Anthracite árnyalatban is elérhető lesz. Szóval vagy fekete, vagy szürke.
Nem kérdés, hogy a belépő Z4 a manuálissal már tényleg olyan lesz, mint egy fokkal komolyabb Mazda MX-5. Az automatásnak is jó a hangulata, lilában pedig egész vad választás.