A Ferrari gazdasági szempontból is elég jól teljesít, amit a tőzsdei befektetők nagyra értékelnek.
A Ferrari a Wall Street-i befektetők várakozásánál jobb eredményekkel zárta 2023 negyedik negyedévét. A jó hajrának is köszönhetően rekordprofitot tehetnek zsebre a vállalat tulajdonosai az elmúlt év után.
A nettó nyereség 1,26 milliárd euró lett 2023-ban, amelyből 294 milliót a negyedik negyedévben söpörtek be. Az adózás és kamattörlesztés előtti profit (EBIT) 1,62 milliárd euró lett, amiből 372 millió jött össze október és december között. Mindkét adat éves csúcs a vállalat történetében.
Az árbevétel 17 százalékkal, 5,97 milliárd euróra nőtt. Ez közel három százaléka az éves magyar GDP-nek. Az utolsó negyedévben „csak” 11 százalékos fogalombővülést értek el.
Ezek a csúcsok azonban a várakozások szerint rövid életűek lesznek, mert a Ferrari azt jósolja, hogy 2024-ben a 2023-asnél is jobb teljesítményt érhet el.
A cégvezetés várakozásai szerint az árbevétel eléri a 6,4 milliárd eurót, az egy részvényre eső kiigazított nyereség pedig a 7,50 eurót.
A befektetők láthatóan imádták ezeket a híreket a CNBC szerint: az eredmények publikálása után a vállalat részvényei 52 hetes csúcsra ugrottak a New York-i tőzsdén. Nagyjából 12 százalékos növekedés után 390 dollárt kellett fizetni egy-egy Ferrari-papírért.
A cég egyébként 2023-ban 3 százalékkal adott el több autót, mint 2022-ben. Összesen 13 663 új sportautó talált gazdára, ezen belül az év utolsó három hónapjában 3245. Benedetto Vigna, az autógyártó vezérigazgatója belenézett a megrendelésállományt tartalmazó nyilvántartásba, ez alapján biztos abban, hogy 2026-ig előretekintve biztos benne, hogy el fogják érni tervezett gyártási és pénzügyi céljaikat.