Nagyobb arccal és új belsővel érkezik a frissített Ford Explorer
A jelenlegi Ford Explorert 2019-ben mutatták be, időszerű volt a frissítése. A hatalmas, hétüléses Fordot kívül és belül is átszabták, de a műszaki tartalom csak keveset változott.
A faceliftes Explorer elejét sokkal markánsabbra rajzolták: az eddigi, kicsit jellegtelen arc egy óriásira nőtt díszráccsal, egyszerűbb, de hangsúlyosabb légbeömlőkkel és hatrározottabb élekkel lett férfiasabb. Átdolgozták a hátsó részt is: újak a lámpák, amik ezúttal a csomagtérajtón is folytatódnak, illetve változott a lökhárító fazonja is.
Újak a felnik, illetve a kiegészítőkön több helyen is finomítottak. A kaszni maradt olyan, amilyen volt, főleg a könnyen cserélhető, a meglévő alapokba integrálható részek változtak. Bár ezek apróságnak tűnhetnek, a faceliftes Explorer sokkal határozottabb, karakteresebb jelenség lett, mint az elődje.
A beltér is több ponton változott. A műszerfalat és a középkonzolt teljesen átrajzolták, ami remekül sikerült: az egyszerűbb formák és a húsos felületek az európai szem számára is sokkal jobban mutatnak, mint az előd zavaros megoldásai. Azt csak remélni tudjuk, hogy az anyaghasználat és az összeszerelési minőség is fejlődött, hiszen abban a frissítés előtti változat finom szólva sem remekelt.
A fedélzeti rendszer ötször erősebb hardvert, Google-szolgáltatásokat, és temérdek új funkciót kapott. Például ezen túl már lehet rajta filmezni és sorozatozni, sőt játszani is, ami egyértelműen nagyon fontos, hiszen ki ne szeretné ezt az autója kijelzőjén csinálni.
Egyelőre még csak az Egyesült Államoknak szánt változatot mutatták be, ami négy felszereltségi szinttel – Active, Platinum, ST-Line, ST – érkezik. A hajtáslánc elemei ismerősek lehetnek korábbi Fordokból: az alapmotor a 2,3 literes, négyhengeres benzines EcoBoost, 300 lóerővel és 420 Nm-rel, míg a csúcson a háromliteres, V6-os EcoBoostot találjuk, ami 400 lóerőt és 563 Nm-t tud.
Ebből az Explorerből valószínűleg egyáltalán nem készül tisztán elektromos változat. Van már villany-Explorer, bár az csupán a nevében hasonlít erre: az a modell Volkswagen-alapokat alapokat használ.
Minden változathoz kizárólag a szintén ismerős, tízsebességes automatát lehet választani, ami alapáron a hátós kerekeket hajtja. Mindegyik felszereltségi szinthez és motorhoz opcinális extra az összkerék-hajtás.
Előbbiek az Egyesült Államokba szánt modellek paraméterei, az európai változatról – ha lesz egyáltalán – még nem közöltek semmit. Az szinte biztos, hogy amennyiben érkezik Európába is Explorer, a szigorúbb normák miatt csak hibrid hajtással lesz kapható, pont úgy, mint a frissítés előtti modell. Az első Explorerek 2024 második negyedévében érkezhetnek az amerikai kereskedésekbe.
Forrás: Ford