Csaknem öt év után a Puma is megkapja a neki is kijáró faceliftet, ami egy jelentősen megváltozott belteret, picit újragondolt arcot és sajnos az 1,5 literes motor elvesztését hozta magával. Valamint azt is belengették, hogy jön a Puma tisztán elektromos meghajtású változata a Gen-E.
A Ford crossovere közkedvelt modell lett az európai piacon, annak ellenére, hogy sokan visszásnak tartják, hogy a gyártó mit tett a Puma modellnévből. Ezen nem fog segíteni, hogy az új Puma már csak az 1 literes, háromhengeres Ecoboosttal lesz kapható - még az ST is. Ennek a változásnak amúgy előfutára volt a Ford Puma ST X, ami felvizezve, de hasonlóan szórakoztató, mint a kéziváltós 1.5-ös Puma ST:
A rossz híren kívül persze azért van pár jó is. Ezek közé sorolható a már elavultnak mondható beltér csaknem teljes revíziója. A szemmel látható dizájnváltáson kívül a kijelzők is nagyobbak lettek: a 8 colos infotainment kijelzőt egy 12 colos váltja, a műszeregység kijelzője pedig 12,3-ról 12,8-ra nőtt. Az előbbi miatt viszont a klímagombokat feláldozták, így a hőmérsékletet a kijelzőn kell állítani.
Az új Puma a Ford új operációs rendszerét is megkapta (Sync 4 és 5G FordPass Connect), ezáltal az Android Auto és Apple Carplay már kábel nélkül is működik.
A kormány láthatóan nagyobb lett, valamint már két küllős - de a gombok megmaradtak rajta, ami jó hír. Már van normális hely telefonunknak is a központi kijelző alatt, valamint apró, mégis hasznos újdonság, hogy mozgatható a könyöktámasz!
A Puma külsejével már óvatosabbak voltak a tervezők, ugyanis a leglátványosabb változtatást a fényszórók jelentik. LED helyett már Matrix LED fényszórók vannak a búrák mögött, de a nappali menetfényt is átdolgozták.
További újdonság, hogy a Ford logó a hűtőrácsra került. Ezek a minimális változtatások elegendőek voltak arra, hogy az autó vidámabbnak hasson, mint amilyen eddig volt.
A facelift mellett a Ford bejelentette, hogy még az idei évben bemutatja a Puma tisztán elektromos verzióját, ami a Ford Puma Gen-E nevet kapta.