Megérkezett a felfrissített, egyben a legerősebb gyári Skoda Octavia
A jelenlegi széria 2019 óta fut, így megérdemelte már ezt a ráncfelvarrást a Skoda Octavia. A cseh márka legnépszerűbb modelljének frissítését Valentin napon mutatták be és az apróságokon túl vannak itt érdekes és izgalmas újítások is.
Mivel mind a két változat népszerű, ezért a Skoda meghagyja a frissített Octavia számára a liftback és a kombi formát is. Kicsit átalakították az első és hátsó lökhárítókat, illetve a fényszórók is frissebbek lettek az autó mind a négy sarkán. Opcionálisan elérhető extra lett előre a Crystallinium fantázianévre hallgató LED Matrix rendszer és az első lökhárítón nőttek az oldalsó beömlők.
A beltérben már az alapfelszereltséghez is tartozik két 10 colos táblagép, melyekből az egyik az óracsoport, a másik a fedélzeti számítógép. Utóbbi a magasabb felszereltségeknél akár 13 colosra is növekedhet, illetve elérhető lesz a ChatGPT-n alapuló hangasszisztens is. Az autó megkapta a legfrissebb vezetéstámogató és biztonsági elektronikákat, illetve elérhető lesz a távolról vezérelhető parkolóasszisztens.
A motorválasztékban egyelőre nem lesz nagy varázslat, az alapot még mindig az 1,5 literes, négyhengeres TSI motorok adják. Ezek elérhetőek 116 és 150 lóerős kivitelben akár 6 fokozatú kézi váltóval, plusz pénzért viszont választhatunk 7 fokozatú DSG automatát is. Ugyanez a motor megjelenik majd a palettán 48 voltos mild hibrid rásegítéssel, aminél a teljesítmény nem változik, de a fogyasztás várhatóan alacsonyabb lesz. Ezekhez egyébként már csak a 7 gangos DSG lesz elérhető.
A palettán még mindig jelen lesz a kétliteres TDI motor opcionálisan 116 vagy 150 lóerővel. Előbbihez még választható, utóbbinál már viszont felejtős a 6 sebességes kézi váltó, itt is marad a DSG. Hasonló a helyzet a 2.0 TSI kiviteleknél is, ahol már el kell engednünk a kézi kapcsolású váltót, csak DSG jár az összkerekes vagy RS kivitelekhez. Előbbi esetében 250 lóerőt tol majd ki a 4 hengeres turbómotor, így ez már erősebb, mint a facelift előtti RS változatok.
Utóbbi viszont minden eddigi sport-Octaviánál erősebb lesz a 265 lóerős motorjával, ami már a Golf GTI teljesítményszintje. A hajtás ebben az esetben csak az első kerekekre jut el, így a mérnökök ide beépítettek egy elektronikus differenciálzárat. Ez a kivitel az alapokhoz képest 15 milliméter ültetést, agresszívabb lökhárítókat, 19 colos kerekeket és sport kipufogórendszert kap amellett, hogy eleve magas felszereltséggel lesz elérhető.
Egyelőre ennyit tudni a frissített Octavia hajtásláncairól, illetve csak pletykák szólnak arról, hogy hamarosan jön hozzá a frissített plug-in hibrid rendszer. Ez várhatóan nagyobb elektromos hatótávot nyújt majd, mint a korábbi Octavia iV, ám a plug-in hibrid RS utódjáról eddig nem volt szó. A Skoda magyar oldalának konfigurátorában egyelőre kép nélkül szerepel a frissített Octavia a liftback esetén 12,15, a kombi esetén 12,45 millió forintos induló árakkal.