312 lóerős lett a Cupra Born VZ, tonnányi nyomatékkal

2024.02.20. 16:45

A VZ márkajelzés mindig a Cupra csúcsmodelljeire kerül, és míg a Formentor VZ5-ben az Audi legendás öthengeres turbómotorja lapul közel négyszáz lóerővel, az elektromos Born VZ 240 kW-os, vagyis 312 lóerős hajtáslánca 545 Nm nyomatékot is bedob a kirakatba. A vége limitáltan 200 km/h, százra pedig 5,7 másodperc alatt ugrik.

A Cupra Born a Volkswagen ID.3 mediterrán rokona, a MEB-platform és az APP 310-es állandó mágneses motor kombinációjának fiatalok irányába belőtt végeredménye. Eddig 204 lóerős volt a legerősebb verziója, ám az e-Boost-móddal akár 228 lóerősre is feltornázható teljesítmény lekörözésére most itt a Born VZ, ami egy 312 lóerős hot hatch 75 százalékkal több nyomatékkal, mint eddig bármilyen Cupra Bornban.

Ennyi kakaót a hátsó tengelyre küldve már szükség van további fejlesztésekre is, így a Born VZ megkapja a DCC Sport futómű dinamikusabb verzióját. A vastagabb stabilizátorok, keményebb rugók és módosított gátlók mellé erősebb fékeket és kormányművet is fejlesztett a Cupra, a hardveres tuning mellett pedig új szoftver is segíti a mozgolódást.

Ami a hatótávot illeti, a 20 colos és az eddiginél szélesebb, 8J20-as felnik ellenére is 570 kilométert ígér a Cupra a WLTP szerint, mivel az akkumulátor nettó kapacitása 2 kWh hozzácsapásával 79 kWh-ra nőtt.

A Born VZ alapból a Cup ülésekkel érkezik, újrahasznosított műanyag kárpitokkal, illetve ötszemélyes és napfénytetős kivitelben is. Az exkluzív VZ fényezések terén a Dark Forest mellé megérkezik a Midnight Black is. 312 lóerőhöz és ennyi elektromos nyomatékhoz a hátsó kerekeken valószínűleg passzolnak majd a sötét árnyalatok, a Cupra pedig továbbra is határozottan kihozza a platformból, amit csak lehet.