Hamarosan a tiéd lehet az egyik legdurvább 124-es Mercedes
A 124-es Mercedes elég széles motorválasztékkal büszkélkedhetett pályafutása során nem csak dízel de benzines fronton is. Kisebb négyhengeresektől a finom sorhatos motorokig is széles a paletta, ám a bődületes V8-asok sem maradtak ki a választékból.
Ennek kapcsán érdekes, hogy az 1967-ben nyitó AMG nem csak Európában foglalkozott a a Mercedes modelljeivel. Nálunk ugye létezett a legendás Hammer, ami egy erőteljesen átalakított 124-es Mercredes felvértezve egy 6 literes, 32 szelepes, V8-as motorral. Ez 380 lóerőt préselt ki magából 542 Nm nyomaték mellett, és mivel sem a futóművet, sem a fékrendszert, sem a hajtásláncot nem vették félvállról, piszok gyors autónak számított maga korában a Hammer.
Az AMG észak-amerikai részlegét vezető Richard Buxbaum 1987-ben kapott egy felkérést, hogy készítsenek egy ilyen 32 szelepes, V8-as motorral szerelt 124-es Mercedest. A megrendelő tárcája elég vastag volt ahhoz, hogy az építésnek ne legyen pénzügyi akadálya és 1988-ra elkészültek vele. A motor tudta a beígért 380 lóerőt, ám a különleges, 16 szelepes hengerfejek önmagukban is 65 ezer dollárral, átszámolva 23,5 millió forinttal dobták meg az autó árát.
Bár a sajtó és az emberek előtt nagy fényt kapott a brutálisan erős AMG Mercedes, ám a közel 200 ezer dolláros árcédula (72,2 millió forint) már nem volt olyan vonzó. Ezért Buxbaum és csapata kitalálta, hogy az AMG kivitelt innentől a 8 szelepes hengerfejekkel építik, amiket saját maguk módosítanak. Ez olyan előnyökkel járt, hogy nem kellett várni, amíg megérkeznek Németországból a 16 szelepes hengerfejek és az árat is jóval lejjebb, 100 ezer dollár (36,1 millió forint) környékére tudták nyomni.
Alapnak egy Mercedes 300 TE-t vásároltak és beszereztek hozzá egy M117.968 kódú V8-as motort. Ezt felfúrták 6 literesre, majd felszerelték a módosított hengerfejekkel, így értek el 310 lóerőt. A négyfokozatú automata váltót újraszelepelték, hogy kicsit fickósabb legyen, illetve beszereltek egy önzáró differenciálművet a hátsó osztóműbe. A futóművet sportosabbra, a kormányművet közvetlenebbre vették és pakoltak az autó alá egy rozsdamentes kipufogórendszert. A beltérbe minden irányba állítható bőrüléseket és kisebb átmérőjű sportkormányt szereltek. A karosszériát kiszélesítették és a lökhárítókból is vadabbakat szereltek fel, illetve 16 (majd később 17) colos AMG monoblock felnikkel koronázták meg a munkát.
Az egy dolog, hogy piszok jól nézett ki az átépített S124-es, de pokoli gyors is volt. A maga korában a családi AMG gyorsabb és jobban kezelhető volt, mint az akkori Porsche 911 Carrera, Chevrolet Corvette, BMW M5, Ferrari F412 vagy Lamborghini Jalpa. Ez nem kis szó egy olyan autótól, mint a 124-es Mercedes, mert bár sokat dolgoztak vele az észak-amerikai AMG-nél, továbbra is egy családi kombi, nem egy lapos sportautó. Ezt egyébként John Philips, a Car and Driver magazin újságírója mondta még 1989-ben, amikor megkapta tesztre a V8-as AMG-t. Ő is nevezte el egyébként Mallet-nak, ami ugyanúgy kalapácsot jelent, mint a Hammer, csak inkább a gumikalapcsára használják, így jó hasonlat a kicsit gyengébb, de még így is nagyon ütős AMG 124-esre.
A projekt végül nem kapott akkora lendületet, mint amire számítottak, összesen egy darab Mallett készült végül. Mivel ez egy darabka AMG történelem és joggal nevezhetjük ritka autónak, az ára is elég súlyos ligában mozog. Hamarosan árverésre bocsátják a Malletet az RM Sotheby's aukciósháznál Miamiban és a szakértők olyan 300-400 ezer dollár közötti összegre számítanak. Ez átszámolva 108,3-144,4 millió forint közötti összeget jelent.