Két év után elkészült a Cyan Racing Volvo P1800 restomod utcai verziója. Ez a példány már megy is Amerikába.
A P1800 svéd restomodja már utcai GT kivitelben is kapható, egy amerikai vásárló pedig ez az egyedi metálzöld árnyalatot választotta hozzá.
Fotó: Cyan Racing
Eddig csak a pályára szánt Volvo P1800 Cyan létezett, ez a GT viszont 350 - 420 lóerő között bármilyen konfigurációban rendelhető.
Fotó: Cyan Racing
A Cyan főnöke, Christian Dahl azt is elmondta, hogy még két autót szállítanak épp az Egyesült Államokba, úgyhogy a P1800 Cyan biztos nem lesz sűrű látvány arrafelé sem.
Fotó: Cyan Racing
Az acél és a karbon kombinációja továbbra is ezer kiló alatt tartja az autót, míg a váltó az egyedileg konfigurált ötsebességes Holinger kézi egysége.
Fotó: Cyan Racing
Szintén maradt a titán bukócső és a hátsó üzemanyagtöltő a gyári oldalsó helyett. Mégis csak egy WTCC csapatról van szó.
Fotó: Cyan Racing
A Volvo P1800-at Gothenburgban építik át, a munka a Cyan műhelyében pedig megrendelésenként 12-15 hónapig tart.
Fotó: Cyan Racing
A P1800S nevében az S Svédországot jelzi, miután az Angliában, a Jensen gyárában készült autók minősége nem felelt meg a Volvo elvárásainak. A P1800 Cyan nevében a Cyan pedig azt jelzi, hogy ez a verzió letépi a fejed, akár utcai GT futóművel is.
Fotó: Cyan Racing
Kétliteres turbós négyhengeres WTCC tuninggal, akár 420 lóerővel. Szép, hangos, erős.
Fotó: Cyan Racing
Az amerikai megrendelő a homok árnyalatát választotta a kényelmes túraülésekhez, az extra hangszigetelés mellé.
Fotó: Cyan Racing
A szokásos Öhlins versenyfutómű helyett állítható utcai gátlókat és rugókat kapott a GT.
Fotó: Cyan Racing
A restomod piac tényleg ilyen. Nem új modellek vannak, hanem új vásárlói igények, amik alapján módosul az eredeti koncepció.
Fotó: Cyan Racing
AP Racing fékek, 18-colos kerekek a P1800-as gyári 15-ös szettje helyén, Pirelli P-Zero gumikkal.
Fotó: Cyan Racing
A P1800 eredeti tervezője, Pelle Petterson jelenleg 91 éves. Hogy ehhez mit szól, arról nem tudunk semmit sem.
Fotó: Cyan Racing
GT vagy nem, az a középső kipufogó azért eléggé odacsap.
Fotó: Cyan Racing
Nem meglepő a bő éves munkafolyamat, hiszen az alvázszám megtartása miatt először restaurálni kell az alapot, és csak utána jöhet a teljes átépítés az új elemekkel.
Fotó: Cyan Racing
Aztán hogy a végére pontosan mennyi marad az eredeti Volvóból, azt csak a Cyan Racing tudja.
Fotó: Cyan Racing
Érdekes választás a metálzöld, mert ettől kicsit a Jaguar korabeli kétajtós sorhatos és V12-es modelljeire emlékeztet ez a Volvo.
Fotó: Cyan Racing
Valaki garantáltan jól fog mulatni Amerika kanyargósabb útjain, mondjuk Kaliforniában vagy Washingtonban.
Fotó: Cyan Racing
A P1800 Cyan GT gyönyörű, gyors, nyomokban még Volvo is
109
Lapozgató
A P1800 Cyan GT gyönyörű, gyors, nyomokban még Volvo is