A Fiat verhetetlen, a Stellantis legnépszerűbb márkája
Az európai utcaképet elnézve nehéz elhinni, hogy az egykor nálunk is domináns Fiat globálisan továbbra is az egész Stellantis csoport legnépszerűbb márkája tud maradni. 2023-ban 12 százalékot nőttek a Fiat eladásai, és bár az olasz piac lassul, a török és a brazil eredmények mindenért kárpótolják az idén 125 éves autógyártót.
1,35 millió jármű. Tavaly ennyit adott el a Stellantis Fiat márkajelzéssel, és miközben a hazai piacon a személyautók terén csak 11,1 százalékot, összességében pedig csak 12,8 százalékot tudott felmutatni, a Fiat részesedése Törökországban felkúszott 15,7 százalékra, míg Brazíliában az új autó vásárlók bő ötöde (21,8 százalék) választja a Dél-Amerikában jól ismert modelleket.
Európa sem marad le nagyon, hiszen 2023-ban az elektromos 500e volt az A és B szegmensek sztárja 14,7 százalékkal, rekordokat döntve Olaszországban, Spanyolországban, Németországban, Ausztriában és Belgiumban is. Franciaországban csak a második helyet csípte meg a szintén Stellantis-tag Peugeot után, viszont a belsőégésű 500 és a halhatatlannak tűnő, ám idén kifutó Panda kombináltan szintén érdekelt 230 ezer vásárlót. Mindez a kisautó kategória 44,4 százalékának felelt meg.
Nem lankad a világ többi része sem, hiszen Algériában 78,6-százalékon áll a Fiat, Dél-Amerikában pedig 542 000 eladást regisztráltak tavaly. Arrafelé tehát 14,5 százalék a részesedés, míg a Közel-Keleten és Afrika egyéb országaiban ötödik éve vezet a Fiat, a legutóbbi könyvelés szerint 15,7 százalékon állva. Míg a brazilok a Strada pickupért rajonganak, a törökök és az algírok főleg a Tipo és az Egea miatt választják a Fiatot.
Európában ráadásul most jön ki a Fiat 600 és az új Panda, tehát a Stellantis bizakodva várhatja 2024 végét is. Közben az Abarth eladás nem Fiatnak számít, de drukkolunk a 600e-nek is.