Ez nem Bond autója, ez sokkal menőbb és most a tied lehet

2024.02.26. 06:03

2005-ben az Aston Martin és a Prodrive rácsapott egy DB9 tetejére, majd azt mondták: ebből bizony GT1-es versenyautó lesz. Költői túlzással élve valahogy így született meg az Aston Martin DBR9, ami rengeteg versenyen vett részt, megnyert a 12 órás Sebringet LMGT1 kategóriában és a Le Mans-i 24 órásban is dobogós volt. Ötéves pályafutása alatt 16 darab készült belőle, most pedig tied lehet az egyik első szériás a tízből. Igen, a tied.

A DBR9/9-es kaszniszámú méghozzá, ami azt jelenti, hogy ez egy 2006-os gyártmány. Ezt az Aston Martin Racing csapata építette és a Scuderia Italia csapat versenyzett vele 2007-ig.

Ez volt a két Le Mans-i induló közül az egyik 2007-ben, amivel kategóriájában hatodik, összességében pedig 11. helyen végeztek. De a 2006-os és '07-es FIA Gt Championship-en is versenyzett, amelyeken négy dobogós helyezést értek el. A volánja mögött pedig Jamie Davies is ült, aki 2003-ban Le Mans GTS osztályban győzött, 2004-ben pedig Le Mans Series bajnok volt. Az autót egyébként a Hungaroringen is lehetett látni anno.

Az autó karrierje a 24 órás Spa-n ért véget egy baleset miatt. A sérült autót a Prodrive rendberakta, majd a Scuderia BMS tulajdonosa megtartotta magának. A DBR9/9 viszont 2008-ban gazdát cserélt, Peter Livanoshoz került, aki az Aston Martin többségi részvényese volt. Az autó Livanos egyik svájci garázsában állt csaknem egy évtizedet. Az Aston Martin Racing 2016 októberében Livanosnál végzett egy vizsgálatot, ami során a DBR9/9-et elárverezték 2018-ban.

Innen egy német gyűjtőhöz került, aki az autót felkészítette a 2018-as Masters Endurance Legends Championship-re. Utána pedig az Imolán, a Nürburgringen és a Le Mans-on járt. 2020-ban megint új gazdára lelt a DRB9/9, egy amerikai gyűjtőhöz került ezúttal, de ő is inkább versenyeken használta, mintsem garázsba dugta. 

A versenyautót közben felújították, picit más matricázást kapott, de így is korhű maradt az eredetihez. A DBR9/9 múltja itt ér véget, most a jövője a kérdés.

Hajlandó vagy-e nem publikus mennyiségű pénzt rááldozni, hogy a tied legyen ez a 634 lóerős, 6 liters V12-essel megáldott brit autótörténelmi darab, hogy aztán te folytasd a kilences történetét. Én a helyedben megtenném, csak nincs rá pénzem.

Hogyan formálnád tovább a DBR9/9 jövőjét?