A BYD megszórja Európát új modellekkel, köztük a Denza luxusegyterűjével is
Lehet, hogy a BYD elektromos autókat gyárt majd Szegeden, de jelenleg még csak 2024 van, Kínában pedig nagyot mennek a plug-in hibridek is. Nem csoda hát, hogy a Mercedes-Benz partnereként kifejlesztett Denza modellek mellett Genfben ott van a BYD Seal U DM-i SUV is, feltehetően a már ismert 1,5 literes benzines hibrid hajtáslánccal.
Tehát a Seal U DM-i. Dallamos név, öt ülés, 2023 második negyedévétől már Európában is. Super DM (Dual Model) plug-in hibrid, vagyis a saját fejlesztésű 1,5-literes motor egy erős villanymotorral társítva. Blade akkumulátor a BYD saját direkt hűtő-fűtő technológiájával, mely elvileg tíz százalékkal hatékonyabban bánik a hőenergiával.
Dimenzióit tekintve 4775 mm hosszú, 1890 mm széles és 1670 mm magas, 2765 milliméteres tengelytávon. A 60:40-arányban dönthető ülésekkel az 552 literes csomagtér 1440 literesre bővíthető, formára pedig egy kompakt SUV, tehát megfelel a piac igényeinek. Merészen árazva nagyot kaszálhat Magyarországon is.
Azonban ha ennél is több helyre van szükség, nem maradhat más opció, mint a Denza D9, a minden luxussal felszerelt Lexus LM és Volvo EM90 konkurens.
Létezik elsőkerekes vagy AWD verziókban, hibridként és teljesen elektromos kisbuszként is. Az biztos, hogy Kínában a D9 plug-in hibrid olcsóbb kiadása 20,39 kWh, a nagyobb elektromos hatótávolságú pedig 40,06 kWh-s akkumulátorral kapható. A benzinmotor 137 lóerős 231 Nm nyomatékkal, míg a szintén előre szerelt villanymotor 228 lóerőt és 340 Nm nyomatékot rak az aszfaltra. Ez kombináltan 296 lóerőt és 571 Nm-es csúcsnyomatékot jelent.
Az összkerekeshez hátra is jár egy villanymotor, baráti 60 lóerővel és 110 Nm nyomatékkal. A vége 401 lóerő és 681 Nm, illetve a százas sprint 7,9 másodperc alatt. Mindezt hétüléses, 2+2+3-as konfigurációban.
A Denza D9 electric szintén két teljesítménnyel készül, bár mindkét verzió ugyanazt a 103,4 kWh-s lítium-vasfoszfát akkumulátort használja. Az elsőkerekes beéri a 308 lóerős első motorral és 360 Nm nyomatékkal, míg az összkerekes megkapja ugyanazt a hátsó motort, mint a hibrid, a kombinált 369 lóerő és 470 Nm kedvéért. Ez a csúcsmodell 6,9 másodperc alatt gyorsul százra, míg az elsőkerekesnek 9,5 kell a mutatványhoz.
Végül itt a szintén teljesen elektromos Denza N7 is. Ötüléses SUV adaptív légrugókon, panorámatetővel és 570 kilométeres becsült hatótávval. Ez is fog fejtörést okozni, ha sikerül jól belőni az európai árát. Márpedig feltehetően sikerül, hiszen a BYD a saját akkumulátoraival dolgozik, a kínai piac erős hátszelét élvezve. Genfben közben ott az MG is, hasonló ambíciókkal.