Max Verstappen a tavaly előtti Ausztrál Nagydíjon elég komolyan beszólt az Aston Martinnak, ugyanis csigalassúnak nevezte az akkori safety carjukat. Sőt, odáig is elment, hogy szerinte az F1-nek csinálnia kéne valamit ellenük, ugyanis ilyen lassú tempóban kihívás felmelegíteni a gumiabroncsokat.
Fotó: Aston Martin
Jelentős késéssel ugyan, de Verstappen panasza valószínűleg sértődött, de hallgató fülekre talált a briteknél. Ugyanis a '24-es Szaúd-arábiai Nagydíjon a legújabb Vantage lesz a sor elején.
Fotó: Aston Martin
És a külsőn kívül miben más a faceliftelt Vantage? Abban, hogy a 4 literes, duplaturbós V8 már 656 lóerős, ami 150-nel több, mint a FL előtti verzió.
Fotó: Aston Martin
Marco Mattiacci, az Aston Martin globális márka- és kereskedelmi vezetője elmondta, hogy a felvezetőautó a pilótafülkét és a külsőt leszámítva teljesen megegyezik az utcai verziójával. "Ez az autó erre a szerepre született" - hangoztatta Mattiacci.
Fotó: Aston Martin
Na jó, egy picit mégis beszéljünk a külsejéről. A hátsó szárny is átesett egy fejlesztésen, hogy jobb leszorítóereje legyen, amit egy módosított Gurney-lapáttal oldottak meg. Az első splittereket is megnyújtották, valamint a fényhidat is aerodinamikusabbá alakították, mert "minden milliszekundum számít".
Fotó: Aston Martin
Míg hivatalosan a szaúdi nagydíjon láthatjuk először, addig a szemfülesek már Bahreinben is láthatták, ugyanis az F1-es autókkal együtt ezt a safety cart is tesztelték.
Fotó: Aston Martin
Ahogy mondtam, a beltere azért más, mint az utcai verzióé a plusz monitorokkal és kapcsolókkal.
Fotó: Aston Martin
De azért ezek a kagylóülések még így is nagyon kívánatosak. És valószínűleg kényelmesek is.
Fotó: Aston Martin
Szóval Verstappen valószínűleg megkapta, amit szeretett volna: egy 30 százalékkal erősebb AM felvezető autót, hogy a saját kis tempójában tudhasson gumiabroncsot melegíteni. Azt pedig már az elkövetkező futamok fogják eldönteni, hogy jobb lett-e a Mercedes safety carjánál, vagy sem. Lóerők számában még mindig nem, ugyanis az AMG GT Black Series 720 lovas.
Fotó: Aston Martin
De ha az nem erős, legalább ez az. Ez pedig az Aston Martin DBX 707, ami a Forma-1-ek mentős kocsija lett.
Fotó: Photog Max Earey / Aston Martin
Itt pedig lóerők számában (707) és helykínálatban sincs hiány. Viszont könnyűnek sem nevezhető, de korábban mi is teszteltünk egyet és higgyétek el, már-már komikusan erős ez a batár nagy dög.
Fotó: Photog Max Earey / Aston Martin
Fotó: Fotó: Photog Max Earey / Aston Martin
Az Aston Martin ezzel szúr vissza Verstappen beszólására
25
Lapozgató
Az Aston Martin ezzel szúr vissza Verstappen beszólására