Nem az a kérdés, hogy a Rivian R2 jó ötlet-e, hanem az, hogy kibírja-e a cég a 2026-ra tervezett gyártásig.
Az amerikai elektromos járműgyártó, a Rivian legújabb, közepes méretű platformja két új terméket eredményezhet 2026-ra.
Fotó: Rivian
Ez itt az R2, a várva-várt SUV a Rivian akkumulátoros technológiájával. Az R1T és R1S pickupok evolúciója, bár már más alapokon.
Fotó: Rivian
A Rivian európai forgalmazásról is beszél, de a fő kérdés most az, vajon túlélheti-e a cég csupán a már meglévő termékeinek eladási eredményeivel 2026-ig.
Fotó: Rivian
Ami biztos, hogy az R2 mindhárom üléssora teljesen síkra dönthető, így az SUV kiváló alvóhely is lehet az utazás során.
Fotó: Rivian
Elvileg 45 ezer dollárról indul majd az Egyesült Államokban. Az elérhető ár mellé minimalista, ám kétségkívül ízléses beltér társul.
Fotó: Rivian
Két akkumulátor kapacitással, már a belépőmodellel is 300 mérföldes (482 km) hatótávval jön az R2. A Rivian új akkumulátora ráadásul nagyobb és elvileg hatékonyabban tölthető cellákat is használ, mint amilyeneket épp a Tesla. Ezek 46 mm szélesek és 95 mm magasak, ezért 4695-nek hívják őket. A BMW is ilyet rak a Neue Klasse platformjába.
Fotó: Dustin Aksland / Rivian
Az R2-t három hajtáslánccal kínálják. Az egymotoros hátsókerék-meghajtással, a dupla összkerekesen, a hátul két, elől pedig egy motort alkalmazó tri-motor pedig összkerékhajtással és maximális teljesítménnyel. Működik tetősátorral is.
Fotó: Rivian
Ez a leggyorsabb verzió három másodpercnél rövidebb idő alatt lesz százon.
Fotó: Rivian
Nagy egybeöntvényekkel és a struktúra részét képező akkumulátorral tették olcsóbbá a közepes platformjukat.
Fotó: Rivian
Ha tényleg 17 millió forintról indul majd Amerikában, találnak rá érdeklődőket. A foglalók már érkeznek erre és a nagy kompakt R3-ra is.
Fotó: Rivian
Az önvezető funkciókat 11 kamera és öt radar támogatja az R2 és az R3 fedélzetén.
Fotó: Rivian
A DC gyorstöltésről azt állítja a Rivian, hogy 10 százalékról 80 százalékra fél órán belül ugrik majd az R2 és az R3 akkucsomagja.
Fotó: Rivian
Új gyár is lesz. A Rivian eddig kizárólag Giorgia államban termelt, ám most csatlakozik Normal városa Illinois államban, évi 215 ezer R1T, R1S, EDV, RCV és R2 kapacitással.
Fotó: Rivian
A Rivian $2,25 milliárd dollárral szeretne hatékonyabb lenni az új üzemnek hála. Ha sikerül, talán az R2 is eljuthat Európába.
Fotó: Rivian
Addig is fontos tudni, hogy a szélvédő mögötti összes üveg motorikusan leengedhető, illetve a C-oszlop mögötti táblák esetében kipattintható. Vagyis az R2 igazán nyitott élményt is nyújthat, nagyjából úgy, mint egy Renault Avantime.
Fotó: Rivian
Az ilyen termékekre a Volkswagen is épp készíti válaszát, hiszen Amerikában hamarosan visszatér a Scout, nagyjából ugyanezzel a célközönséggel.
Fotó: Rivian
Nagy tengelytáv, jó pakolhatóság, elektromos nyomaték. Nem csoda, hogy sokan drukkolnak a Rivian csapatának.
Fotó: Rivian
A kormánykerékre haptikus kezelőszervek kerültek.
Fotó: Rivian
Az összeszerelési minőség természetesen tökéletes a sajtófotókon.
Fotó: Rivian
A Rivian átgondolt és vágyat kelt, ami a siker kulcsa is lehet a következő három évben. Persze nem árt eladni néhány elektromos furgont sem.
Fotó: Rivian
Nincs túlbonyolítva, ezt pedig szeretik Amerikában.
Fotó: Rivian