A gyárilag emelt hasmagasságú, terepezésre felkészített Porsche 911 Dakar eszméletlenül menő lett, de sajnos mindezt az ára is tükrözi. Van azonban olyan is, aki ahelyett, hogy sírva fakadna, amiért nincs rá pénze, inkább keres valami kreatív megoldást, hogy mégse maradjon terep-Porsche nélkül.
Itt van például ez a végtelenül klassz, átalakított 911, amit a Dakarhoz hasonlóan szintén terepezéshez alakítottak át. Az alap egy 2006-os 911 Carrera, amiben egy 3,6 literes, szívó bokszermotor hajtja a hátsó kerekeket. A váltó hatsebességes manuál.
A 997-es futóművét már a jelenlegi tulaj alakította át, és igen alapos munkát végzett: a lengéscsillapítók a Bilsteintől érkeztek, újak a lengőkarok és a rugók. Az emelés bő 6 centi, és az új alkatrészekkel az átalakított Porsche valószínűleg jobban is bírja a terepet.
A jobb terepképesség miatt a 911 Toyo AT3-as gumikat kapott, amiket 16 colos Fuchs felnikre húztak. A külsőn nem csak az emelés és a marcona kerekek dobnak nagyot, hanem az egyedi fóliázás és a plusz apróságok is.
A világoskék fóliázást rózsaszín-fehér csíkozással és egy Safari felirattal dobták fel. Egyébként azért nem Dakar került rá, mivel az eredeti terep-911 is a Safari nevet viselte, amit a Porsche már nem használhatott a jelenlegi modellen. A plusz fényszórókkal, a kacsaszárnnyal és a tetőcsomagtartóval az összkép egyszerűen hibátlan.
A tulajdonos kilométerek tízezrein keresztül élvezte a Porschét: rendszeresen vitte terepre és még a bringáját is szállította vele alkalmanként. Sőt, egy alkalommal még Magnus Walkerrel is összefutott.
Az autóban jelenleg 175 ezer kilométer van, a tulaj a Marketplace-en hirdeti: 70 ezer dollárt, azaz valamivel több, mint 25 millió forintot kér érte, ami az egyediség tükrében nem is tűnik vészesnek. Ez kicsivel több, mint amit egy gyári 911 Carrera általában kérnek, viszont a töredéke egy új 911 Dakar árának.
Forrás: Carscoops / Reddit / Brad Danger