Ötletes hátsó légterelőt szabadalmaztatott a Ferrari

2024.03.10. 12:20

Bár a Ferrari sosem riadt vissza az extravagáns aerodinamikai megoldásoktól, a nagy, feltűnő hátsószárnyakat néhány kivételtől eltekintve igyekeztek kerülni az utcai modelleken – inkább kisebb spoilerekkel és diffúzorokkal generálták a szükséges leszorítóerőt. Egy nagy hátsó szárny jelentősen rontja az autó légellenállását és végsebességét, ráadásul kéretlen-kelletlen meghatározó eleme a dizájnnak is.

Úgy tűnik, a Ferrari  rájött, hogyan építhet egy olyan kis légellenállású hátsó légterelőt, amely karcsú mint egy spoiler, mégis jelentős leszorítóerőt termel. Erre utal legalábbis egy szabadalom, melyet az illetékes amerikai bizottságnak nyújtottak be az olaszok.



Az autó tetejétől a farrész irányába áramló levegőt egy egészen különleges megoldás várja. Egy spéci légterelőről beszélünk, melynek két pengeszerű mozgatható részét egy keresztirányú elem alá és fölé erősítették. Nyitott állapotban a levegő szinte akadálytalanul áramolhat a kép penge alatt- és fölött, ám szükség esetén a mozgatható elemek merőleges irányba állnak a levegő útjával és spoilerként kezdenek működni.


Bár a megoldás elegáns és ötletes, nem biztos, hogy a Ferrari valóban alkalmazni fogja. Az autógyártók rendszeresen levédetnek olyan ötleteket, melyekkel aztán nem kezdenek semmit.