A Nissan az elektromos autók gyártásának egyik úttörője, ám Kínában, az elektromos autózás élen járó országában háttérbe szorították az olyan versenytársak, mint a BYD. Ezen változtatni szeretnének.
A Nissan Motor azt fontolgatja, hogy házon belül folytatja Japán legnépszerűbb elektromos autójának, a Nissan Sakurának a gyártását – adta hírül a Reuters. Ezt a típust jelenleg a cég partnere, a Mitsubishi Motors állítja elő. A hírügynökség értesülése szerint a termelést a Kyushu szigetén, Japán déli részén lévő Nissan-üzemben folytatnák 2028-tól. A Reuters az ügyhöz közel álló két informátortól szerezte értesülését, a Nissan és a Mitsubishi tagadta, hogy ilyen tervet készítenének.
A Nissan Sakura japán legnagyobb mennyiségben értékesített villanyautója. Piaci részesedése 42 százalék volt 2023-ban a szigetország autógyártói szövetségeinek adatai alapján. A modellből 64 ezer darab kelt el bemutatkozása, 2022 közepe óta.
A lépés azért lenne logikus a Nissan részéről, mert Kínában az olyan versenytársak, mint a Tesla és a BYD háttérbe szorították, ezzel a típussal pedig előnyt szerezhet hazai piacán a BYD-val szemben. Utóbbi ugyanis ki akarja használni, hogy a helyi gyártók lemaradásban vannak a villanyautó-fejlesztésben. A Nissan Leaf az elektromos autók egyik úttörője volt több mint tíz évvel ezelőtt, ám a Nissan nem tudta megtartani ezen a nyomon haladva előnyét az elektromos autózásban.
A Sakura a Japánra jellemző kei car, azaz szupermini autókategóriába tartozik, ezért üzemeltetése rendkívül gazdaságos lehet. Mivel ott különféle kedvezmények támogatják a kei carokat, a Sakura javíthatja a Nissan profitrátáját, amely elmarad a nagy japán versenytársakétól, a Toyotáétól és a Hondáétól.