A hetvenes években vad F1-es autókat láthattunk a pályán. Gondoljunk csak a Brabham BT46-re, ami a földre szívta magát, a Lotus 79-re vagy a hatkerekű Tyrrell P34-re. Most az utóbbit vehetjük meg, ha van elfekvőben pár százezer eurónk.
Ugyanis a Jody Scheckter kollekcióból kikerül a P34, ami az RM Sotheby's-re került fel. Becsült ára 450-650 ezer euró, ez pedig nem is sok pénz egy ennyire egyedi, működő F1-es autóért.
Viszont mielőtt megvennéd, jó ha tudod: ezt nem a hetvenes években csinálták, hanem fogták a nem használt nyolcadik kasztnit, és összerakták az "alávalót" a pontos specifikációk szerint. Vagyis a pilóta mögött egy 3 literes Cosworth DFV V8-as van.
Azzal, hogy az autó kasztnija eredeti és minden történelmi pontossággal lett összerakva benne, így világszerte minden történelmi versenyre jogosult.
Az eredeti P34-eket először az 1976-os Spanyol Nagydíjon láthattuk a versenypályán, aminek pilótái kezdetben Jody Scheckter és Patrick Depailler voltak. Összesen 30 versenyen vettek részt vele, amikből egyet megnyert és 14-szer dobogós helyezést értek el. '77-ben már nem tudtak olyan nagy sikereket elérni a hatkerekű csodával (összesen négy pódium helyezést szereztek), időközben be is tiltották a négynél több kerekű kialakítást, így visszaálltak a négy kerékre.
Az eredeti elképzelés a hat kerék mögött leegyszerűsítve az volt, hogy hat kerék jobban tapad, mint négy, valamint fékezni is hatékonyabban lehet velük. Scheckter viszont 2008-ban úgy beszélt erről az elképzelésről, hogy "A fékezés tényleg jobb volt, amikor egyenes vonalban fékeztél, de amint bekanyarodtál, a kis kerekek csúszni kezdtek és le kellett venned a lábad a pedálról, szóval ott ez nem jelentett előnyt.”
via Motor1