Vedd meg a Stellantis vezető formatervezőjének Lancia Delta Integrale Evo 1-esét
Kevés olyan autórajongót ismerek, aki ne tudna legalább egy kicsit is vágyni a Lancia Delta sportos változataira. A rali homologizáció miatt épített hot hatch-ek legendává értek, és ennek megfelelően árazza őket a piac. Most is eladóvá vált egy ilyen autó (bár ez már a B-csoportos agymenés után épült) és nem is akárkié: a világ egyik legnagyobb autógyártó konszernjének vezető formatervezője akarja eladni saját felújított darabját.
Még 2018-ban vette a Lancia Delta Integrale Evo 1-et Ralph Gilles, a Stellantis csoport vezető formatervezője. Az 1992-es olasz legenda remek állapotnak örvend, hiszen nemrég felújították és némi extrát is elhelyeztek benne. Kapott hegyesebb vezérműtengelyt és egy jobb kipufogórendszert, amiket egy utángyártott motorvezérlővel hangoltak össze.
Belenyúltak a futóműbe, kapott állítható gátlókat és 15 colos Speedline alufelnikkel dobták fel az összképet. Erre Kumho Ecstas gumik kerültek a jobb tapadásért, míg a beltérbe Momo kormányt és váltógombot szereltek. Ezek egészen autentikusan néznek ki a klasszikus versenyülések mellett.
A módosítások előtt az autó 2 literes, négyhengeres motorját felújították, pedig alig bő 101 ezer kilométer van benne. Ennek ellenére most még inkább olyan, mint az új, ez pedig csak dob az amúgy is húsos értékén. A Rosso Monza piros autó turbómotorja gyári állapotában is 210 lóerő és 300 Nm forgatónyomaték leadására képes, arról viszont nem tudni, hogy ehhez mennyit tesznek hozzá a módosítások. Valószínűleg pörgősebb és még izgalmasabb az olasz hot hatch, miközben megőrizte klasszikus, gyárias küllemét.
Ahogy pörgetted ezeket a sorokat, esélyes, hogy neked is megjött a kedved birtokolni egy ilyen Lancia Delta Integrale Evo1-et. Ehhez persze elég vastag pénztárcára lesz szükséged, Gilles autója is épp 42 850 dollárnál tart a Bring A Trailer oldalán és még két nap hátravan a licitből. Ez átszámolva 15,5 millió forintnak felel meg és az elkövetkezendő két napban valószínűleg nem lesz olcsóbb.