Felpörgetné a töltést a Volvo egy akkuspecialistával
A brit Breathe Battery Technologies szerint az akkutechnológia egyre inkább szoftverfüggővé válik. A töltés felgyorsításánál pedig bőven van tér a fejlődésre.
A Volvo jelentős összeget fektetett be a brit Breathe Battery Technologies startupba, hogy annak szoftverét felhasználja elektromos autói töltése során – írta a Reuters. A következő generációs Volvo villanyautók akkumulátorai az autógyártó várakozásai 30 százalékkal gyorsabban lesznek újratölthetők a Breathe Battery újításának köszönhetően. Ez a technológia már a következő két-három évben elérhető lesz svédek új villanyautóiban.
A befektető a Volvo Cars Tech Fund, a Volvo vállalati kockázati tőketársasága, azt azonban egyelőre nem tudni, hogy a mekkora összeget szánt az ügyletre.
„Olyan téren tudunk változást elérni, ami az autósok egyik fájó pontja, amikor az elektromos autókról beszélünk” – indokolta a befektetést Ann-Sofie Ekberg, a Volvo Cars Tech Fund vezérigazgatója. Azzal, hogy beszálltak a startup cégbe, együttműködő partnerré váltak, így közösen folytathatják a fejlesztést.
A gyors töltés egyik legnagyobb akadálya, hogy a nagyobb mennyiségű energia átvitele nyomán nő az akkumulátorok hőmérséklete. Ezért az akkumulátorok sérülésének elkerülése érdekében a folyamatot vezérlő szoftver leszabályozza a töltési sebességet. Ian Campbell, a Breathe Battery vezérigazgatója ezen a téren ígér változást. Elmondása szerint cégének olyan algoritmusalapú, okos töltőszoftvere van, amely mélyebben vizsgálja az akkumulátorok minden egyes cellájának állapotát. Erre alapozva kifinomultabban szabályozza a töltést. Fenn tudja tartani a nagy energia átvitelét anélkül, hogy kockáztatná az akku épségét és ehhez nem kell hozzányúlniuk annak kémiai összetételéhez. Az autógyártók egyebek mellett ezen a téren rivalizálnak egymással. Az akkumulátorokat viszonylag kevés beszállítótól szerzik be, így azon kell dolgozniuk, hogy az akkumulátorcsomagok kialakításával, valamint a hőmenedzsment hatékonyságának fokozásával megközelítsék azt a töltési határt, amelynél még nem degradálódnak az akkupakkok. A cégvezető úgy véli, hogy még csak kapirgálják a felszínét azoknak a lehetőségeknek, amelyek abból fakadnak, hogy az akkumulátorok működése egyre inkább szoftver vezérelt lesz.ólag
A Breathe Battery szoftverei már ma is elérhetők az Oppo okostelefonjainak 27 változatában. Segítenek megnövelni az akkumulátorok élettartamát és lehetővé teszik, hogy hosszabb ideig megőrizzék csúcsteljesítményüket. A cégvezető elmondása szerint ezt a terméküket alkalmassá akarják tenni arra, hogy alkalmazható legyen a villanyautók akkumulátorainak szintjén is. A startup nem csupán a Volvóval áll kapcsolatban. Vezérigazgatója szerint számos a Volvóhoz hasonló, a piacon meghatározó szerepet autómárkával együtt dolgoznak, részleteket azonban nem árult el.