Olcsóbb villanyautókat hozhat a Honda és a Nissan lépése
Az elektromos autók gyártásában a japán autógyártók is hátrányba kerültek a kínai vállalatokkal vagy éppen a Teslával szemben, a fejlesztés felgyorsítása érdekében megpróbálnak összefogni egymással.
A Nissan azt fontolgatja, hogy szövetséget köt a Hondával az elektromos autók gyártására gazdasági és tőzsdei hírekkel foglalkozó japán Nikkei hírügynökség szerint.
Az autógyártók régi „trükkje” közös fejlesztést és beszerzéseket eredményezhet. A Nikkei a Nissan háza tájáról szerezte az erről szóló információt, a Honda nem erősítette meg az új együttműködés hírét.
A Nissan azt várná a kapcsolattól, hogy közösen hoznának létre egy elektromos meghajtási rendszert, ami lehetővé tenné egy megosztott platform kialakítását. Erre alapozva aztán egyesített erővel léphetnének fel a legfontosabb alkatrészek, mindenekelőtt az akkumulátorok beszerzésének piacán. Az egyeztetések a partnerségről kezdeti fázisban vannak.
A korábbi próbálkozások nem jöttek össze
A cél, hogy csökkentsék az elektromos autóik árát. Enélkül nem tudnak versenybe szállni a kínai autógyártókkal. A szegedi üzemének építésére készülő BYD például házon belül oldja meg az akkumulátorok beszerzését, ami jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy le tudja szorítani autói árát. Kínában az új autók értékesítésén belül 20 százalék a villanyautók részesedése, miközben Japánban ez az arány mindössze 2 százalék. Az elektromos átállás van a hátterében annak is, hogy Kína 2023-ban átvette az első helyet Japántól a világ legnagyobb autóexportőr országainak listáján. A Nissan élen korábban járt az elektromos autók gyártásában a 2010-es években a Leaffel, ám ezt nem követte töretlen fejlődés.
A Honda a General Motorsszal tervezett együttműködést egy olcsó villanyautó kifejlesztésében. Miután az elmúlt év második felében kiderült, hogy az elektromos átállás lassúbb avártnál, feladták ezt az elképzelést.