Olcsósított belépő változatot kap a Mercedes-AMG GT
A következő hónapokban érkezik a 2024-es Mercedes-AMG GT két új, 4 literes duplaturbós V8-assal és összkerékhajtással szerelt változata, a 469 lóerős GT 55 és az 577 lóerős GT 63. Akinek viszont nem kell ennyi kakaó, vagy szeretne spórolni egy kicsit, némi plusz várakozás után a frissen bejelentett GT 43-ra is lecsaphat.
Bár itt csak egy 2 literes 4 hengeres lapul a motorháztető alatt, lóerőből azért nem lesz hiány: 416-ot kapnak a majdani tulajdonosok, melynek előállításában egy Forma 1-es technológiát használó turbófeltöltő is segít. Utóbbi egy beépített apró villanymotor segítségével gázadásra azonnal felpörög, majd az idővel megérkező gázok veszik át a munkát.
A GT 43-ból 4 henger mellett kimaradt még az összkerékhajtás és az AMG Ride Control felfüggesztés is, igaz, utóbbi opcióként választható. A hiányzó alkatrészek miatti könnyebb súly, és a kizárólagos hátsókerékhajtás miatt a GT 43 talán még játékosabb autónak is tűnhet a nagytesóknál, de sajnos ebbe belerondít a tény, hogy az olcsó verzióból kimarad a Race vezetési üzemmód.
Egy dolog biztos: a számok korrektek: a GT 43 4,5 másodperc alatt gyorsul 100-ra, végsebessége pedig 280 km/h.
Árról és pontos megjelenési dátumról egyelőre nem esett szó.
Forrás: motorauthority.com