Villany kontra hagyományos: harmadára csökkent az árkülönbség
Eddig lényegében elképzelhetetlen volt, hogy az elektromos autók ára valaha csökkenhet annyival, hogy egy szintre kerüljön a belső égésű motorokkal hajtott autókéval. A fordulat elindult.
Új helyzetet teremt az autópiacon a villanyautók árának csökkenése. Az elektromos autók ára olyan gyorsan csökken az Egyesült Államokban, hogy ma már majdnem annyiba kerülnek, mint belső égésű motorral hajtott, hagyományos társaik.

Néhány évvel ezelőtt még jókora prémiumot kellett fizetniük értük azoknak az autósoknak, akik rászánták magukat a villanyautó vásárlására.
- Két évvel ezelőtt átlagosan 17 ezer dollárral (6,1 millió forint) kerültek többe az elektromos autók.
- Ez a különbség 2024 februárjára 5 ezer dollárra (1,8 millió forint) esett – számolt be a Cox Automotive piackutató cég adatairól a Washington Post. Ez azt jelenti, hogy 11 százalékkal drágábbak, ami olyan, mintha valaki egy modell alapváltozata helyett egy jól felszereltet választana.
Az árcsökkenés egyik oka persze az, hogy az elmúlt év végén megtorpant az elektromos autók értékesítésének növekedése. Ezért raktárkészletek halmozódtak fel, amitől akciókkal próbálnak megszabadulni a gyártók és a kereskedők.
- Ezeknek köszönhetően az elmúlt hónapban átlagosan 2 ezer dollárral (722 ezer forint) voltak olcsóbbak a villanyautók listaáruknál.
A kedvező változások mögött elsősorban a Tesla áll, miután egyedül több elektromos autót értékesít az USA újautó-piacán, mint összes versenytársa együttvéve. Az árháborút 2023 januárjában robbantotta ki a cég. A Model 3 akkor 47 ezer dollárba (17 millió forint) került, míg 2024 márciusában már 39 ezer dollárért (14 millió forint) meg lehetett szerezni. A Model Y esetén 70 ezer és 52,5 ezer dollár ez a két szám (25,3 millió és közel 19 millió forint). A Tesla döntésének hátterében nyilván az áll, hogy próbálja megtartani piaci fölényét. Korábban 80 százalék volt a piaci részesedése a villanyautók értékesítésében, míg most ez alig több 50 százaléknál.
Az elektromos autók árának csökkenését összességében hosszú távú trendnek tartják a szakértők. Ezt támasztja az USA energiaügyi minisztériumának adata, amely szerint az autóakkumulátorok ára a 2008-as szinthez képest, tehát másfél évtized alatt 90 százalékkal csökkent. Ezek adják a villanyautók árának 40 százalékát.
Az elektromos autók ára 2027-ben kerülhet a hagyományos meghajtású autók árával – idéztük Gartner tanácsadó cég március elején megjelent jelentésében. Ez elsősorban gyártásuk hatékonyabbá válásának lesz köszönhető. Eközben a Washington Post és a University of Maryland felméréséből kiderült, hogy az amerikai autósok elsősorban magas áruk miatt mondanak le a villanyautó-vásárlásáról.Már látható mikor lesznek egy árban az elektromos és a hagyományos autók

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
2027-ig tizenöt tisztán elektromos modell lehet a Toyota palettáján
Ráfekszenek a villanyautózásra, de az eredeti tervhez képes óvatosabban.
- Hírek
Felveszi a kesztyűt a rendőrség: az összes elérhető traffipaxot bevetik
A ROADPOL egész Európát érintő sebesség ellenőrzési kampányhoz kapcsolódva 24 órás Speedmarathon is lesz.
- Hírek
Blokád alá kerül az Erzsébet híd kedd délutántól (és parkolni is szívás lesz)
Ha jót akarsz, kedd délutántól szerda hajnalig ne akarj átmenni Budáról Pestre vagy fordítva!
- Belsőség
340 millió forint nyomában
A milliárdos kár is le van tojva, csak az ego ne sérüljön.
- Hírek
Május 21-én újra találkozik a hazai autóipar krémje Budapesten, a MOL Campuson!
A konferencia idén a globális trendek hazai hatásaira fókuszál, különös tekintettel azokra a változásokra, amelyek már itt kopogtatnak az ajtón.
- Hírek
A Xiaomi SUV-ja is megkaphatja a forradalmi üvegtetőt
Egy teszt során 12 fokot vert a Tesla Model 3-ra.
- Hírek
Az Audi is leállította átmenetileg az USA-ba irányuló exportot
Várnak, helyzetet értékelnek.
- Hírek
A Tesla megjavította a Cybertruckot – rosszabb lett
Csálén álló elem, karcok és égésnyom is maradt a visszahívásban javított Cybertruckon.
- Hírek
Összetört egy Corvette, egy papucs a gyanúsított
Felugratott egy padkára, aztán egy ház oldalába fúrodott egy nő egy Corvette-tel.
- Hírek
Újra előveszi a cápaorrot a BMW? Kémfotókon a következő X5
A negatív dőlésű orrkialakítás a 90-es években eltűnt, de a legújabb modellekhez újra elővennék.
- Hírek
India enyhíthet import vámjain, de ezt az ipara nem akarja
Az európai autógyártók nagyot nyernének ezzel, a Tata és a Mahindra viszont csak vesztene.
- Hírek
Fogadjunk, hogy te is egy ilyen autós játszótérre vágysz!
Ha szeretnél látni élőben egy Mercedes 540K-t, egy 60-as évekbeli versenyautót, vagy akár csak egy Pagoda SL-t, akkor ne hagyd ki ezt az élményt.
- Hírek
Ilyen lehet a Honda új elektromos autójának végleges formája
A japán Red Bull Showrunon mentek vele egy kört.
- Hírek
Cseszegeted a Teslát? Vigyázz, vesz a kamera!
A Teslák beépített kamerái azonnal bizonyítékot gyűjtenek.
- Tesztek
Bérelt helye van a konditerem előttTeszt: Mercedes-AMG E 53 HYBRID 4MATIC+ Edition 1
Úgy ki van gyúrva, mint a srác, aki nem csak díszből veszi meg az éves kondibérletet.
- Hírek
Leégett egy villanyautó Kajászón, vitte magával a házat is
Kigyulladt egy parkoló Hyundai Ioniq, a tűz pedig átterjedt a közeli lakóházra is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Tsunoda nem tett csodát, beszari a McLaren?
A Japán Nagydíj végül többnyire unalmas vonatozásba fulladt, de ennek ellenére is bőven akad izgalmas beszédtéma a Forma-1 háza táján!
- Hírek
Nem adnak üzemanyagot a 15 évesnél idősebb járműveknek a világ legszennyezettebb városában
Európához hasonlóan ott is kitűzték a 2035-ös céldátumot.
- Események
Van egy király európai autód, amit megmutatnál másoknak? Gyere autóztatni a Parkoló Parádéra!
- Hírek
Őrült zsenik megalkották a világ legnagyobb Ladáját
A Garage 54 ismét szürreális projekttel jelentkezett.
- Hírek
Brutál strapabírónak ígérik a legkeményebb Ford Rangert
Az eddigi legfickósabb Ranger 4,5 tonnát vontathat, nagy a gázlómélysége és több ponton masszívabb, mint a sima tesói.
