Forma-1 kibeszélő: Ricciardót kiteheti a csapata, kiábrándító helyzetben a Mercedes, Albon hajtotta Sargeant autóját
A teljes 2023-as szezon, és az idei két verseny alapján sokan újabb magabiztos Verstappen győzelemre számítottak Ausztráliában, ám mégsem ez történt: a holland fenegyerek a futam elején fékhiba miatt kiesett. Végül a lehetőséget az egész hétvégén erősnek tűnő Ferrari versenyzője, a vakbélműtét után visszatért Carlos Sainz használta ki lehengerlő magabiztossággal. Íme a hétvége legforróbb beszédtémái.
Akkor is győzött volna Sainz, ha Verstappen nem esik ki?
A Ferrari futamot megelőző bíztató szereplése után az Ausztrál Nagydíj egyik legfontosabb kérdése az lett volna, vajon verhető-e erőből Max Verstappen? Bár a holland korai kiesése miatt erre még nem kaptunk választ, a versenytársak némelyike érdekesen nyilatkozott a verseny után.
A Red Bull másik versenyzője – a futamon gyengén szereplő – Sergio Perez szerint Sainz akkor is „abszolút" nyert volna, ha Verstappen versenyben marad. Erre Maga Carlos Sainz is ráerősített: elmondása szerint már a második körben – tehát Verstappen kiesése előtt – érezte, hogy meglehet a győzelem.
Ezek alapján ha a körülmények úgy alakulnak, számíthatunk még idén szoros versenyre a győzelemért. Legalábbis reméljük.
Kiábrándító versenyt zárt a Mercedes
Az elmúlt évekhez hasonlóan a Mercedes idei autója sem akar összeállni, a csapat egyes tagjain pedig már a fásultság jelei látszanak. Lewis Hamilton például a gyenge időmérős eredmény után elmondta: „már megszoktam, hogy kiesem a Q2-ben."
A vasárnap ennél is rosszabbul alakult: Hamilton motorhiba miatt feladta a versenyt, csapattársa, George Russel pedig a futam legvégén szenvedett balesetet, de erre még visszatérünk. A leintést követően Hamilton "élete legrosszabb szezonkezdetének" nevezte az ideit, de a Mercedes csapatfőnöke, Toto Wolf sem találta a pozitívumokat. A szakember szerint "nagyon nehéz lesz lenyelni" ami történt, és hazudna ha azt mondaná, hogy pozitívan és optimistán látja a jelenlegi helyzetet. Nem csak a kettős kiesés a probléma, a tempójuk is hiányzik: a verseny egyes szakaszaiban egy másodperccel futottak lassabb köröket, mint a 3. és 4. helyezett McLarenek.
Egyértelmű tehát, hogy nagy a baj a németeknél.
Bár Russel bevallotta, hogy ő hibázott, Alonsót mégis megbüntették a futam végi balesetért
Ijesztő balesettel ért véget az Ausztrál Nagydíj. A hatos kanyar felé közeledve Fernando Alonso a szokottnál 100 méterrel hamarabb lépett a fékre, a mögötte haladó George Russel pedig ezek után megcsúszott, átszánkázott a kavicságyon, majd a Tecpro-falról visszapattanva a pálya közepén, a többi versenyző útjában állt meg.
Eleinte Alonso azzal védekezett, hogy jogában áll a kanyart úgy bevenni, ahogy szerinte az a leggyorsabb, pláne, hogy technikai gondjai akadtak az ERS-rendszerrel. A felügyelők azonban hamar lesöpörték a spanyol szavait, mivel véleményük szerint a fenti indokokkal nem védhető egy ennyire korai féktáv. Ehelyett Alonso célja egyszerűen az volt, hogy a szokatlan manőverrel megzavarja az őt üldöző George Russelt, aki végül balesetet is szenvedett. A felügyelők ezért veszélyesnek nyilvánították Alonso megmozdulását, és 20 másodperces büntetést szabtak ki.
Csakhogy egyáltalán nem biztos, hogy a baleset valóban Alonso miatt történt. George Russel ugyanis a futam után elismerte: a balesetet megelőző pillanatokban hibázott a hatos kanyarban.
Nagyon gyorsan véget érhet Daniel Ricciardo karrierje, ha nem sikerül összeszednie magát
A Visa RB színeiben versenyző Daniel Ricciardonak egyetlen fontos feladata lenne idén, ha meg akarja menteni kisiklott Forma–1-es karrierjét: magabiztosan, látványosan le kellene győznie csapattársát, Yuki Tsunodát. Ehelyett ennek tökéletesen az ellentéte történik, hiszen Tsunoda versenyről-versenyre jobban teljesít.
Ez az Ausztrál Nagydíjon sem volt másként: Riccardo hazai közönség előtt az utolsó előtti helyet szerezte meg az időmérőn, a futamon pedig csak a tizenkettedik lett, miközben japán csapattársa a Q3-ba jutott és a hetedik helyen ért célba.
Mindezek után könnyen lehet, hogy alig pár futam van már csak hátra Ricciardo F1-es karrierjéből. Legalábbis egy Új-Zélandi újság arról számolt be, hogy a Red Bull két csapatának egyik központi embere, Helmut Marko ultimátumot adott az ausztrál pilótának: vagy azonnal javít a teljesítményén, vagy kiteszik a csapatból. Bár ilyen fenyegetésre már volt példa a Red Bull kötelékében, kezeljük mindezt fenntartásokkal.
Albon összetörte saját autóját, majd a csapat nekiadta Sargeantét
A Williamsnél egyértelműen megmutatták, melyik pilótájukban bíznak jobban. Alexander Albon ugyanis még a hétvége elején a falnak csapta saját autóját, amelyet a csapat pótalkatrészek hiányában nem tudott megjavítani - a thai versenyzőnek így nem volt mivel rajthoz állnia vasárnap. A csapat azonban közbeavatkozott: Albonnak adták csapattársa, Logan Sargeant autóját.
Ez persze azonnal nagy felhördülést váltott ki, de a Williams csapatfőnöke, James Vowles igyekezett megmagyarázni "élete legnehezebb" döntését. Elmondása szerint hihetetlenül szoros a középmezőny, a szezon végén pedig néhány pont dönthet arról, ki végez a tizedik és hatodik helyen. Úgy érezték, Albonnak van nagyobb esélye pontot szerezni, ezért adták neki Sargeant autóját.
Végül a pontszerzés Albonnak sem sikerült.