Április elsején összeütközött nyolc autó az M7-es autópályán Balatonboglár térségében a 141-es kilométernél. A helyszínre mentőhelikopterek is érkeztek. A hatóságok eddig annyit írtak, hogy tisztázatlanok a baleset körülményei. A bpiautósok viszont kapott egy felvételt, ami azt mutatja, hogy a balesetet egy a kocsisorba rongyoló Audi Q8-as okozta.
A rövid felvételen jól látható, hogy a pályán torlódás alakult ki, ami miatt lelassult a forgalom. Viszont az Audi sofőrje bőven 100 km/h-s sebesség felett haladt az út közepén, majd először egy Toyota Priust, majd több autót is lezúzott.
Mivel még hivatalos információk nincsenek, nem lehet tudni, hogy az Audi sofőrje az ütközést megelőzően rosszul lett-e vagy figyelmetlenségből okozta a balesetet. Viszont az esetben kérdéses, hogy az autó vezetést támogató rendszerével mi történhetett, főleg a vészfék rendszerrel.
Ugyanis az Audi Pre Sense rendszere már mindegyik újabb modellben elérhető, ami így működik:
A balesetet okozó Q8 alapfelszereltségébe tartozik a Pre Sense basic csomag, ami a vészfék rendszert is tartalmazza. Ez azonban kikapcsolható, igaz, az autó újraindításakor visszakapcsolódik, csak az "érzékenységét" lehet állítani - kivétel, ha utólag, szoftveresen belenyúlnak. (Előfordulhat, hogy az újabb, 2023-as verziókban már nem kikapcsolható, viszont a terepre szánt vezetési módban kikapcsolja ezt a biztonsági rendszert az autó.)
Tekintve, hogy az Audi lassítás nélkül csapódott bele az első autóba, felmerülhet a gyanú, hogy a vészfék-asszisztens ki volt kapcsolva. Megjegyzendő, hogy a tavalyi halálos Árpád hídi balesetet okozó Mercedesben a kipörgésgátló volt kikapcsolva.