Márciusban 12 százalékkal több új autó kelt el, mint egy évvel korábban.
Növekedésben maradt a magyar újauató-piac márciusban. A Datahouse statisztikái szerint majdnem 13 ezer új autót helyeztek forgalomba, ami 12 százalékos pluszt jelent. A bővülés üteme is gyorsult, hiszen a januári 3 százalékos visszaesés után februárban csak 10 százalékos volt az éves többlet.
A márciusi márkarangsor más, mint a korábbiak. A Suzukié az első hely 2433 darabbal, a második helyre jött fel a Nissan, amely 1537 darabos eladással zárta a márciust. Elsősorban a Qashqainak köszönhetően, amelyből 1234 került a forgalomba. A harmadik hely a Toyotáé 1440 autóval.
Így néz ki a márciusi márkarangsor
Helyezés | Márka | Forgalomba helyezett új autók száma 2024 március (darab) | Változás éves összevetésben (százalék) |
1 | SUZUKI | 2433 | 198% |
2 | NISSAN | 1537 | 326% |
3 | TOYOTA | 1440 | 0% |
Az év első három hónapjában közel 32 ezer darab új autót adtak el a kereskedők, ez 7 százalékos éves emelkedésnek felel meg. Ez még mindig elmarad a járvány előtti - 2019-es - szinttől, de a lemaradás már csak alig 8 százalékos, szemben a múlt évet jellemző két számjegyű mínuszokkal.
Eladások alakulása az idei év első három hónapjában
Helyezés | Márka | Forgalomba helyezett új autók száma 2024 január-március (darab) | Változás éves összevetésben (százalék) |
1 | SUZUKI | 5070 | 135% |
2 | TOYOTA | 3850 | -11% |
3 | SKODA | 2885 | 27% |
A háromhavi adatok alapján a márkaranglistát a Suzuki vezeti 5070 autóval. Majd a Toyota és a Skoda következik 3850, illetve 2885 darabos értékesítéssel. Ez a három márka fedi le a komplett magyar újautó-piac 37 százalékát. Vagyis tízből négy eladott új autó tőlük érkezik.