A Peugeot 2022-ben tért vissza a WEC-be (World Endurance Championship) és a 24 órás Le Mans-i versenysorozatba a 9X8-cal. A versenyautó az idei szezonra már megújulva tér vissza, amivel elvesztette eddigi jellegzetességét, vagyis a szárnytalanságát.
A Peugeot 9X8-cal a hiperautó/hypercar kategóriában eddig másfél szezont, 11 versenyt mentek, amely során csak egyszer kerülte dobogóra - vagyis kiemelkedő teljesítményt eddig nemigen tudott nyújtani. A siker hiánya valamelyest azzal magyarázható, hogy még a 2019-es LMh szabályoknak megfelelően építették meg a 9X8-at, de '22-ben változtattak a szabályokon, amik miatt már gyengék voltak a mezőnyben.
Ilyen volt például, hogy engedélyezték az eltérő szélességű első és hátsó gumik használatát, és a hibrid hajtás belépési sebességkorlátját is megemelték.
Így idén az autó elöl és hátul már eltérő szélességű Michelin gumikon fut (elöl 29, hátul pedig 34 cm széles abroncsokat használ, mint az összes versenytársa), és a hátulján megjelent egy széles szárny is.
Az eltérő abroncsméretek alkalmazása arra kényszerítette a Peugeot Sportot, hogy alaposan átdolgozza a 9X8 koncepcióját. Korábban az egyforma méretű gumik lehetővé tették a tökéletesen semleges, 50/50 százalékos első-hátsó súlyelosztást, hátsó szárnyra pedig azért nem volt szükség, mert az autó a leszorítóerejének nagy részét alulról, a padlólemezről generálta - ezzel a lépéssel a 9X8 viszont elvesztette szárnynélküliségét; az okot, amiért sokan felfigyeltek az autóra. A LEGO változat viszont továbbra is szárny nélkül kapható.
Az autó súlypontja hátra tolódott, de ez lehetővé tette, hogy átdolgozzák a 2,6 literes, 680 lóerős, duplaturbós V6-os motort és a hétfokozatú szekvenciális sebességváltót is.
A fentieken kívül új fényezést/matricázást is kapott, a szürke-fekete színkombinációt még több neonzölddel (vagy neonsárga, ki hogy látja) egészítették ki.
Az új Peugeot 9X8 április 21-én, a 2024-es FIA World Endurance Championship második fordulóján, az imolai 6 órás futamon debütál.