A Bugatti Veyron lassan 20 éves, semmit nem vesztett a fényéből, még mindig lenyűgöző tárgy. Amikor bemutatták az 1001 lóerős, mindennél durvább szörnyet, a világ összes autórajongójának egyszerre koppant nagyot az álla a padlón.
A 8 literes, 16 hengeres sportautó a huszadik század autóiparának egyik legnagyobb mérnöki erődemonstrációja, még ma is csak kevés autó ér a nyomába. Ez volt az első utcai autó, ami gyárilag 400 km/h-nál gyorsabban tudott haladni: már az első, de eleve nem szerény, 1001 lóerős alapmodell végsebessége is 407 km/h volt.
Később egyre durvább Veyronok érkeztek, majd 450 legyártott példány után a típus elköszönt, a helyét a Chiron vette át. Mivel nagyon ritka, már újként is méregdrága típusról van szó, amit már nem is gyártanak, mindenki el tudja képzelni, hogy manapság milyen elképesztő összeget kérnek egy Veyronért.
Nem lett hát belőle tömegtermék – talán Monacóban kicsit igen –, Magyarországon pedig szinte soha nem láthatunk ilyen ritkaságot az utakon. Szinte soha: a napokban kiszúrtak egy fekete-piros, Veyron EB 16.4-et, ahogy épp a Szent István körúton krúzolgatott.
A francia rendszámot hordó csodálatos ritkaságot a Vígszínház előtt le is videózták, illetve Budapesten több helyen is kiszúrták álló helyzetben. Megdöbbentő látvány lehetett élőben.
Forrás: richkidsbudapest / hungarian_supercar_spotters - Instagram