Versenypályára tervezték a Ford Focus ST új kiadását
A Focus negyedik generációját 2018-ban mutatták be, ami 2021-ben kapott egy faceliftet, majd 2022-ben bejelentették, hogy 2025-től leállnak a gyártásával. RS variánst sem kapott, de ST-t viszont igen és most ebből adtak ki egy sportosabb változatot, ami hazánkban ST Azura Editionként, máshol ST Edition néven kapható.
Teljesítményben nem változott a Focus ST, ugyanúgy egy 2,3-as EcoBoost morog benne, ami az első kerekekre hajt. Maximális nyomatéka továbbra is 420 Nm, a 0-100-as sprintet pedig 5,7 másodperc alatt teszi meg.
Külsőre ugyanúgy nincs változás, csak Azura blue kék színben kapható fekete kiegészítőkkel, egy belső opcióval, viszont 19 colos Ford Performance könnyűfém felniket kapott Brembo féknyergekkel.
Az autót a Ford Performance csapata a Nordschleifén fejlesztette és technikában már sok dologtól eltér egy sima ST-től. Állítható rugóstagjait a KW Automotive fejlesztette és hátul 10 mm-rel alacsonyabb, de az egész autó további 20 mm-rel lejjebb engedhető. Emiatt a rugók 50 százalékkal merevebbek. A lengéscsillapítót 12 berugózási- és 16 visszarugózási tartományban állíthatjuk.
Az új 19 colos felnik 10 százalékkal csökkentik az autó rugózatlan tömegét. A négy kereken egyébként Pirelli P Zero Corsa gumiabroncsokat találunk.
Ezen kívül az Azura Edition egy full-extrás Focus ST, vagyis az összes hozzá elérhető vezetéstámogatót megkapjuk a 675 W-os B&O hangrendszerrel. A Ford európai honlapján azt írja, hogy az ST Edition hatsebességes manuális váltóval és hétsebességes automatával is kapható ötajtós és kombi formában egyaránt.
A hazai Azura Edition viszont csak ötajtós kivitelben, manuális váltóval kapható – 17,7 millió forintért.