Újabb nyolc mellékvonalat zárna be a minisztérium (Frissítve!)
A választások utánra tervezi az Építési és Közlekedési Minisztérium (ÉKM) a Módváltás 2.0 bevezetését.
Az IHO értesülései szerint nyolc mellékvonal jövője vált kérdésessé, ugyanis a szaktárca vonat helyett a Volán autóbuszaival oldaná meg a közlekedést. Erre abból következtet a szakportál, hogy a MÁV-Start április 20-tól június 15-ig utasszámlálást és igényfelmérést tart nyolc vasúti mellékvonalon, mivel a vasúton egyre súlyosbodó a mellékvonali dízel motorvonat hiány, ezért a fennálló aktuális helyzet miatt intézkedési tervet kért az ÉKM – derült ki az iho.hu-hoz eljutott levélből. Az igényfelmérést az alábbi vonalakon rendelték el:
- 4. sz. vasútvonal (Nyergesújfalu–Komárom)
- 14. sz. vasútvonal (Pápa–Csorna)
- 23. sz. vasútvonal (Zalaegerszeg–Rédics) – itt a GYSEV a szolgáltató, és jobbára 5047 sorozatú motorkocsik (Berényik) viszik az utasokat
- 35. sz. vasútvonal (Siófok–Kaposvár)
- 66. sz. vasútvonal (Villány–Mohács)
- 94. sz. vasútvonal (Sajóecseg–Tornanádaska)
- 106. sz. vasútvonal (Sáránd–Nagykereki) – itt meg tavaly nyáron volt pályafelújítás
- 127. sz. vasútvonal (Gyoma–Szeghalom)
Hogy könnyebben menjen a munka, mindjárt van segítség az eredmény meghatározásához is, mégpedig a legmagasabb helyről:
Miniszter Úr világosan kifejezte számunkra, hogy ő örülne, ha a Volán autóbuszaival ki lehetne váltani pár vonalon a vasúti közlekedést.
A levél az elrendelt utasszámlást a mellékvonali dízel motorvonatok, azaz a Bz-k hiányával indokolja, de Mohács felé például Siemens Desirók is közlekednek. A szándék tehát egyértelmű, a vasúti személyszállítás leállítása, a Módváltás 2.0 elnevezés is ezt jelzi. Az időzítés se lehet véletlen. Noha a tavaly augusztusban bezárt tíz mellékvonal ügye nem váltott ki országos ellenállást, azért a június 9-i önkormányzati választásba nyilván nem akarnak belezavarni, így a Lázár János vezette Építési és Közlekedési Minisztérium a választás utánra időzíti a bezárásokat.
(via: iho.hu)
Kérdéseinkkel megkerestük az ÉKM-et, akik azt válaszolták, hogy:
a hír nem igaz. Az értesülést eredetileg az iho.hu, egy magát közlekedési, logisztikai szaklapként meghatározó hírportál hozta le, állítólagos belső információkra hivatkozva. Ez több sajtóorgánumban is megjelent és azóta is időről-időre felmerül, annak ellenére, hogy mind a MÁV Zrt., mind az Építési és Közlekedési Minisztérium cáfolta a cikk alapját képező értesülést. Erről Ön is meggyőződhet az eredeti, iho.hu cikk megnyitásával.
Nem tudjuk, hogy az elfogott ál- vagy valódi levél a vasúti mellékvonalak utasszámlálásáról milyen miniszterre hivatkozik, egyet azonban tudunk: biztosan nem Lázár Jánosra. Az építési és közlekedési miniszter ugyanis egyetlen újabb mellékvonal esetében sem döntött módváltásról vagy bezárásról, ilyen feladat előkészítésére nem utasította a vasúttársaságot, így a cikkben említett 8 mellékvonallal kapcsolatban sem kezdődhetett ilyen munka, illetve célzott utasszámlálás. A levél valakinek az írói munkássága részét képezheti: fikció.